Visszatérhet a világ legédesebb kisautója!


Meggondolta magát a Citroën, és mégis elkészíti a 2CV, azaz a Kacsa modern utódját. A részletek még homályosak.

A második világháborút követően a Citroën 2CV volt az európai autógyártás egyik első új terméke, és mint ilyen, a minimalista jármű kulcsszerepet játszott a kontinens mobilitásának a helyreállításában. A kisautó jelentősége azonban ezen is túlmutatott, ötletes (kényszer)megoldásai kultusztárggyá tették, amelyből gyártása negyvenkettő (!) éve alatt kis híján négymillió darabot gyártottak. Ami ennél is fontosabb: a Kacsa még most, harmincöt évvel a nyugdíjazása után is ismert, szeretett és vágyott jószág.

Bár a Citroën eddig nem fontolgatta a modell újbóli piacra dobását, a helyzet váratlanul megváltozott. A Renault R5 modern, elektromos változatának sikeres bemutatója és értékesítése állítólag új perspektívát nyitott a francia autógyártó számára. A brit Autocar magazin belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Renault sikerei után a Citroën is pozitív jeleket kapott, és elkezdődtek a projekt előkészítő felmérései, így a jövőben akár valósággá is válhat a modell visszahozatala.

A cégvezetésből eddig hivatalosan csak annyit sikerült kifacsarni, hogy "nem zárkóznak el" a klasszikus formavilágú modellek fejlesztésétől. Ez azonban szinte már egy nyílt beismerése annak, hogy a Citroën komolyan fontolóra vette ezt a témát.

Ha a 2CV formája lenyűgöző, akkor a mögötte álló modellkoncepció még inkább figyelemre méltó: a Citroën annak idején arra törekedett, hogy a legszükségesebb elemekre redukálja a járművet, így képes volt egy olyan autót létrehozni, amely nemcsak megfizethetően gyártható, hanem karbantartása is könnyű. Napjainkban is érezhető az igény egy hasonló megoldás iránt, hiszen az elektromos autók árai nem érik el a várt csökkenést, és a jelenlegi villanyautó-kínálat sokak számára továbbra is elérhetetlen marad.

A Citroën újszülött testvérmárkája, a kínai Leapmotor ügyesen célozta meg az európai piacon fellelhető igényeket, míg a Dacia Spring népszerűsége is az elérhető árú elektromos járművek iránti keresletnek köszönhető. Érdekes megfigyelni, hogy a Renault 5-ösből az első hónapban Franciaországban több példány kelt el, mint a szintén árérzékeny vásárlókat megcélzó Citroën ë-C3-ból. Az újragondolt 2CV pedig lehetőséget kínál arra, hogy kitöltse a C3 és az Ami mopedautó között tátongó űrt a piacon.

A piaci bevezetés időpontját jelenleg nehéz pontosan megjósolni, de ha a fejlesztés most vette kezdetét, akkor valószínűtlen, hogy 2027 végéig elérjük az autót. Sokkal reálisabb elképzelés, hogy 2028-ra időzítsük a bemutatót, így az utód a legendás eredeti modell 80. évfordulóján léphet a reflektorfénybe.

Related posts