Verstappen dominálta a McLareneket, könnyed győzelmet aratott Imolában! - F1VILÁG.HU

A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen diadalmasan zárta a 2025-ös Forma-1-es szezon hetedik versenyét, az Emilia-Romagna Nagydíjat. A holland pilóta már a rajtnál egy merész manőverrel megelőzte a pole pozícióból induló Oscar Piastrit, aki végül egy izgalmas csata után a 3. helyen végzett. Csapattársa, Lando Norris a verseny végén, a frissebb gumik előnyét kihasználva, sikeresen megelőzte Piastrit. A Ferrari csapata örömmel könyvelhette el a duplapontszerzést, ám a hazai pályán szereplő Kimi Antonelli sajnos műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a küzdelmet Imolában.
A 2025-ös Forma-1-es idény hetedik versenye egy ragyogó napsütéses napon zajlott a híres imolai versenypályán. A pole pozícióból, immár harmadik alkalommal, a McLaren fiatal tehetsége, Oscar Piastri indult el, mellette pedig a címvédő Max Verstappen várta a piros lámpák kialvását. A második sorban George Russell és Lando Norris foglaltak helyet, míg a Ferrarik, miután kiábrándító időmérőt futottak, csak a 11. és 12. helyről vághattak neki a versenynek. A helyi kedvenc, Kimi Antonelli, aki szintén csalódást okozott az időmérőn, a 13. rajtkockából próbálhatta meg megkezdeni a versenyt. Yuki Tsunoda, aki a kvalifikáción súlyos balesetet szenvedett, a bokszutcából állt rajthoz, hogy megkezdje a 63 körös megmérettetést.
Piastri remekül indította a versenyt, ám Verstappen az első sikánban egy mesteri manőverrel befurakodott az ausztrál mellé, és sikerült megelőznie őt, ezzel átvéve a vezető pozíciót. Russell megőrizte a 3. helyét, míg Norris a 4. helyen maradt. Eközben Leclerc megpróbálta feljebb küzdeni magát; a 4. körben Gaslyt megelőzve már a 9. helyért harcolt, és a francia pilótát szó szerint letaszította a pályáról, ami miatt Gasly a 14. pozícióba esett vissza.
A 9. körben Norris indított támadást Russell ellen, a Mercedes versenyzője azonban határozottan védekezett. A 11. körben aztán Norris sikerrel járt, a Villeneuve-kanyarban gyönyörűen körbeautózta honfitársát, így feljött a 3. helyre. Russell a kör végén be is hajtott a bokszba kemény keverékű gumikért, pár körrel később pedig érkezett Piastri is a 2. helyről, mert nem bízott a csapat eredeti stratégiájában. Az ausztrál a 12. helyre csúszott vissza, innen próbálta visszaküzdeni magát, hátránya 33 másodperc körül mozgott az élen autózó Verstappen mögött.
A 26. körben Piastri egy gyönyörű manőverrel előzte meg Lewis Hamilton, majd nem sokkal később Kimi Antonelli mellett is el tudott menni, így már az 5. helyen száguldott, és közeledett is Verstappenre. A 28. körben Piastri tovább folytatta a menetelést, Isack Hadjart is megelőzte, és a 3. helyen autózó Albont vehette üldözőbe.
A 29. körben Norris is megejtette első kerékcseréjét, a brit versenyző a 7. helyre jött vissza. Esteban Ocon megálló autója miatt közben a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe. Ez nagyon jól jött Max Verstappen számára, aki rengeteg időt tudott nyerni kerékcseréje során, és kényelmes, 20 másodperces előnnyel tért vissza az élre. A 31. körben aztán Piastrit másodszor is a bokszba hívták, egy újabb szett kemény keverékű gumit kapott. Az ausztrál a 4. helyre csúszott vissza, Norris és Albon mögé.
Verstappen magabiztosan őrizte az vezetést, a 40. körben még 18 másodperc volt az előnye Norrisszal szemben, és a 4. helyen autózó Piastri sem nagyon tudott közeledni, ő épp Albonnal vívott nagy csatát a verseny ezen pontján a 3. helyért. Az ausztrál végül meg tudta előzni a Williams pilótáját, ekkor 12 másodperccel volt lemaradva az előtte autózó Norristól.
A 46. körben Kimi Antonelli Mercedes autója váratlanul leállt, és mivel nem éppen a legideálisabb helyen parkolt, a biztonsági autót kellett bevetni a pályára. Verstappen a boksz felé vette az irányt, míg Norris is csatlakozott hozzá, de Piastrit kint tartották a versenypályán.
A Safety Car a verseny 53. körének végén távozott a pályáról, és az újraindítást követően Verstappen sikeresen megőrizte első helyét Piastrival szemben. Lando Norris, aki frissebb gumikkal versenyzett, a 3. pozíciót foglalta el Leclerc előtt. A hajrában Verstappen folyamatosan növelni tudta előnyét a McLarenekkel szemben, miközben Piastri leginkább a csapattársa, Norris ellen védekezett az utolsó körökben. A 58. körben Norris elindította a támadást Piastri ellen, és egy bátor manőverrel sikerült megelőznie az ausztrált az első sikánban.
Albon a 60. körben merész támadásba kezdett Leclerc ellen, ám a monacói pilóta ügyesen leterelte őt a pályáról, így Albon kénytelen volt átvágtázni a sóderágyon. Ezt a lehetőséget kihasználva Hamilton is megelőzte őt, majd nem sokkal később Leclerc mellett is elhaladt, ezzel megmutatva, hogy a verseny során mindig van esély a fordulatokra.
A versenyt végül magabiztos előnnyel zárta Verstappen, aki ezzel idei második győzelmét ünnepelhette. Norris a második helyen végzett, míg Piastri a dobogó harmadik fokán állhatott Imolában. A Ferrari csapata, miután csalódást keltő időmérőt produkáltak, erőteljes versenyt futott: Hamilton a 4. helyen fejezte be a versenyt, míg Leclerc-t az utolsó körben megelőzte Albon, így a monacói versenyző csak a 6. helyen zárta a futamot.
Pontot szerzett még Imolában George Russell, Carlos Sainz, Isack Hadjar és Yuki Tsunoda is. A Forma-1-es világbajnokság jövő hétvégén folytatódik a Monacói Nagydíjjal.