Szabolcsban történelmi jelentőségű útfelújításokat indítottak, ahol 22 szakaszon tapasztalhatod meg a gördülékeny közlekedést – a látványos fotók pedig még inkább fokozzák az izgalmat!


Elindult a mellékutak rekonstrukciója az észak-alföldi régióban, ami új lendületet ad a közlekedésnek. Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében közel húszmilliárd forintot fordítanak 22 útszakasz felújítására; több helyszínen már a munkálatok is zajlanak.

Jánkmajtis főutcáján egyre inkább felerősödik a munkagépek zaja, miközben a levegőt a langyos bitumen aromája tölti be. Az észak-alföldi térségben megkezdődött az útfelújítási projekt, amely a négy- és ötszámjegyű utak rekonstrukcióját célozza meg. E program részleteit hétfőn a falu művelődési háza előtt tartott sajtótájékoztatón osztották meg a nyilvánossággal. Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Kft. vezérigazgatója konkrét statisztikákkal érkezett a szamosközi településre. Kiemelte, hogy a TOP Plusz program keretében 156 milliárd forintos támogatás révén több mint 552 kilométernyi út újul meg az Európai Unió segítségével, a magyar állam társfinanszírozásával.

A térségben összesen 45 útszakasz felújítását tervezzük, amelynek keretében 151 kilométernyi út újul meg. A projekt költségvetése 43,5 milliárd forint, amelyből...

* Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében közel húszmilliárd forintból 22 szakasz újul meg; négy útszakaszon már meg is kezdődtek a munkálatok.

Hajdú-Bihar megyében 10,24 milliárd forintból kilenc különleges projekt valósul meg.

Jász-Nagykun-Szolnok megyében 13,65 milliárd forintot fordítanak arra, hogy 14 különböző útszakasz megújuljon.

- sorolta a Közút első embere, s hozzátette: ez a folyamat terelésekkel, lassításokkal jár, ezért arra kérik a közlekedőket, legyenek megértőek és türelmesek.

- hangsúlyozta Szabó Ágnes, a település első embere.

Új utak az északkeleti régióban – a megújulás valósággá válik!

- Régóta harcolunk az esélyért, hogy Kelet-Magyarországon is olyan életet élhessünk, mint Budapesten, ha nem is pontosan ugyanolyat. Mindig is tudtuk, hogy hol a helyünk, mit várhatunk el, és milyen célokat tűzhetünk ki magunk elé. A tervezés fontosságát is jól ismertük, és tisztában voltunk azzal, mikor van realitása annak, hogy az álmaink valóra váljanak. 2010 előtt nem sok esélyt láttunk a felzárkózásra... Éppen ezért öröm számomra, hogy 2014-től részese lehettem annak a fejlődési periódusnak, amikor a közlekedés Magyarországon kulcsszereplővé vált. A következő évtized pedig még ígéretesebb - hangsúlyozta Tasó László. Az Északkelet-Magyarország közúti és vasúti közlekedésének fejlesztéséért felelős miniszteri biztosa elmondta, hogy először 2014-ben fordítottak jelentős összeget, 133 milliárd forintot alsóbbrendű utak felújítására. Jelenleg ez az összeg már 156 milliárd forintra emelkedett, és a jövőben tovább növekedhet.

- Bő tíz évvel ezelőtt az volt a legfontosabb, hogy minden megyei jogú várost bekössünk a gyorsforgalmi hálózatba, és hogy azok elérjék az országhatárt. Emellett hozzákezdtünk egy komoly vasúti fejlesztéshez is, aminek a gyümölcse most kezd beérni. Azért élveztek prioritást ezek a feladatok, mert ezek a beruházások teremtették meg az átjárhatóságot és Magyarország megközelítését, a gazdasági térségeink elérését, a versenyképességünk növelését. A schengeni határ új lehetőséget nyitott meg számunkra a fejlődésre, az együttműködésre - ezt is szolgálják az útjaink - fogalmazott a miniszteri biztos. Tasó László megjegyezte: a felújított, jó minőségű utakon biztonságosabb a közlekedés, kényelmesebb az utazás.

Related posts