A Forma-1 legújabb bajnokai találkoztak Szingapúr utcáin, ahol a verseny izgalmai és a rivalizálás új dimenziókat öltöttek.


George Russell magabiztos győzelmet ünnepelt az F1-es Szingapúri Nagydíjon. A brit pilóta mellett a konstruktőri címét megvédő McLaren csapat is örömmel zárta a versenyt, habár a siker mellett némi keserűség is vegyült az ünneplésbe.

George Russell, a Mercedes versenyzője, diadalmaskodott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon, megelőzve a Red Bull holland sztárját, Max Verstappent, valamint a McLaren fiatal tehetségét, Lando Norrist. Az eredmények révén a McLaren számára matematikailag is biztossá vált a konstruktőri bajnoki cím megszerzése.

A 62 körös verseny rajtja előtt komoly találgatások folytak a csapatok között, hogy melyik abroncs típus lesz a legmegfelelőbb választás. Az eső által alaposan eláztatott aszfalt állapota miatt sokan aggodalommal figyelték, hogy hogyan alakul a pálya száradása a rajt előtt. Végül a csapatok a száraz pályás gumik mellett döntöttek, a legtöbben közepes abroncsokat választottak. A második pozícióból induló Max Verstappen (Red Bull), a nyolcadik helyezett Isack Hadjar (Racing Bulls), a tizedik Fernando Alonso (Aston Martin), valamint a hátrébb lévő Cunoda Juki (Red Bull), Lance Stroll (Aston Martin) és Franco Colapinto (Alpine) mind lágy Pirelli gumikon startoltak. Ezzel szemben a bokszból induló Alexander Albon (Williams) a kemény abroncsokat preferálta.

Verstappen a jobban tapadó lágy gumikkal nem tudta megelőzni az élről rajtoló Mercedes-pilótát, George Russellt. Mögöttük viszont változott a helyzet: Lando Norris nagyot rajtolt a McLarennel, és feljött a harmadik helyre, kőkeményen küzdve a mclarenes csapattárs, Oscar Piastri ellen is. Az ausztrál a negyedik helyen folytatta a futamot az első kanyarok után, mögötte Charles Leclerc-rel (Ferrari) és Andrea Kimi Antonellivel (Mercedes). Az első körben Piastrinak volt egy komolyabb elfékezése is, de pozíciót nem veszített vele, míg Norris első szárnyvéglapja igencsak megsérült a két autó kontaktjának köszönhetően.

Russell hamarosan meglépett Verstappentől, aki inkább a tükröket figyelte Norris miatt. A brit teljesítményét nem befolyásolta a csapattársával történt kis incidens, ellentétben Piastrival, akinek időbe telt, hogy összeszedje magát. Szerencsére Norris nem tudta megközelíteni Verstappent, így a brit fokozatosan leszakadt a holland versenyzőről. Russell viszont mindenkinél gyorsabb volt, és hét kör után már majdnem négy másodperces előnnyel vezetett.

A különböző frontvonalak gyorsan megdermedtek, a versenyzők pedig nem tudtak komolyabb támadópozícióba lépni. Leclerc mögött Antonelli egy kicsit lemaradt, míg Lewis Hamilton (Ferrari) nem tudta megközelíteni őt. A 8-10. helyen pedig egy érdekes trió alakult ki: Alonso, Hadjar és Oliver Bearman (Haas) szoros versenyt futottak egymással, nagyobb különbséggel lemaradva az éllovasoktól.

A helyzet drámai fordulatot vett a 14. körben, amikor beindultak a kerékcserék: Gabriel Bortoleto és Cunoda érkeztek csapataikhoz. A Kick Sauber csapata nemcsak a gumikat cserélte, hanem az első szárnyat is, mivel a brazil versenyző a rajt során elszenvedett sérüléseit még mindig magán hordozta. Eközben Norris is egy alkalommal megcsípte a falat, amitől a hátrányban lévő Piastri lemaradása öt másodpercre nőtt.

Az élmenők továbbra is kitartottak az első bokszkiállásukkal. Verstappen, aki lágy gumikkal kezdett, már a 20. körben keményekre váltott, ekkor pedig 9 másodperccel lemaradva követte őt Russell. A holland cseréje után még néhány körnek el kellett telnie, mielőtt a többi versenyző, aki közepes gumikon haladt, a bokszba hajtott. Közülük Leclerc volt az első, aki a 22. körben döntött a pit stop mellett.

Néhány körrel később a másik Ferrari pilótája, Hamilton is a bokszba hajtott kereket cserélni, de a pitstopja nem volt éppen zökkenőmentes. A jobb első keréknél egy másodpercet veszítettek, de ez a hátrány nem befolyásolta a brit versenyző pozícióját. A 26. körben Russell az élen állva cserélt kemény gumikra, így ideiglenesen Norris vette át a vezetést Piastri előtt Szingapúrban. A gumicserét követően Russell a harmadik helyen folytatta, 3,3 másodperces előnnyel Verstappen előtt.

Norris vezetése nem tartott sokáig, a 27. körben, friss gumikon már Verstappen mögött volt öt másodperccel. Egy kör erejéig Piastri vezetett így, mielőtt ő is letudta volna bokszutcai kötelességét. A McLaren ezúttal az ausztrál kiállását szúrta el, három másodperc maradt a cserében, de megtartotta pozícióját Leclerc előtt. Lemaradása azonban majdnem 10 másodpercre nőtt a csapattárs mögött. Közben egyébként Alonso kerékcseréjénél sem akarta ráhúzni a pisztoly az anyát a már feltett jobb első gumira.

A cserék után a legjobb hét pozíciója érintetlen maradt, és a 29. körben is világosan látszott, hogy Russell továbbra is a Verstappen által irányított üldözőcsoport elé került. Leclerc mögött viszont Antonelli egyre közelebb került az 5-6. helyen, ám az ígéretes csata sajnos néhány kör elteltével elhalványult.

Mire ez a csata elmúlt, az élen Russell előnye olvadozott. Aggódnia nem kellett, a 35. kört még például 2,8 másodperces előnnyel indította Verstappen előtt, de úgy tűnt, a kemény abroncsok egy kicsit jobban fekszenek a Red Bullnak. Norris 4,5 másodperccel követte Verstappent, Piastri lemaradása pedig további 9 másodperc volt. Ez azonban gyorsan változott egy csúnya Verstappen-elfékezés után, ami másfél másodpercébe került a hollandnak. A hiba után Verstappen nem is nyerte vissza tempóját, Russell nyúlt el tőle, és Norris is közeledett hozzá.

A kissé álmoskás versenyben a 45. kör hirtelen felébresztette a nézőket, amikor Nico Hülkenberg kicsúszott a pályáról. Úgy tűnt, hogy a hátsó fékek okozták a problémát, de szerencsére a Kick Sauber épségben megúszta, nem ütközött a falnak, és más autóknak sem okozott kárt a német pilóta.

A mezőny hátulja ebben az időszakban egyre zsúfoltabbá vált, ami megnehezítette az élboly helyzetét. Russell fokozatosan elveszítette előnyét, míg Verstappen még ennél is nagyobb hátrányba került, így Norris számára lehetőség nyílt a DRS aktiválására, ami egy újabb előnyhöz juttatta őt. Piastri viszont csendesen, de hatékonyan csökkentette a lemaradását, és csupán 4,5 másodperc választotta el a két McLaren autót egymástól.

A 47. körben Hamilton másodjára is a bokszban járt. Megtehette ezt a hetedik helyen, mögötte nagyon messze voltak az üldözők, akik közül Liam Lawson (Racing Bulls) és Carlos Sainz (Williams) még ekkor sem cseréltek kereket.

A 48. körtől Verstappen folyamatos védekezésre kényszerült Norris ellen, miközben a lekörözötteket próbálták átugrani. Russell ismét tudta növelni az előnyét, már 6 másodperc volt, miközben Piastri tovább közeledett.

Norris első komoly próbálkozása az 53. körben érkezett, ám Verstappen ügyesen meg tudta védeni pozícióját. Miközben ez a csata folyt, Antonelli végre sikeresen megelőzte Leclerc-t, ezzel a 5-6. helyre lépve. Leclerc monacói szenvedése azonban nem ért véget, hiszen nem sokkal később Hamilton is rákapcsolt, és őt is lehagyta a lágy gumikra váltva.

Az utolsó körökhöz közelítve Verstappen tartotta magát, Norris pedig nem tudott mit kezdeni vele. Piastri is lassan közeledett csak, úgy tűnt nem lesz változás. Hátrébb Hamilton a végéig támadta Antonellit az ötödik helyért, viszont a Ferrari fékjei csütörtököt mondtak, így a britet végül Leclerc is megelőzte.

Russell végül magabiztosan, sima győzelmet könyvelhetett el Verstappen, Norris és Piastri előtt. Antonelli az ötödik helyen végzett, megelőzve Leclerc-et és Hamilton-t, aki éppen hogy csak be tudta gurítani az autóját Alonso előtt. A pontszerző helyeken Sainz és Bearman osztozott a maradék pontokért.

A bajnokságok jelenlegi helyzete:

A 2025-ös Forma-1-es szezon két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal folytatódik.

Related posts