Tito egykori fényűző repülőgépe most Budapestre érkezett, és nemrég Kecskemétet is megjárta ez a híres légijármű.


Mindenki ámulva bámulta a látványt! Tito egykori fényűző repülőgépe, a Flying Bulls DC-6B, most Budapestre érkezett. Ez a híres jármű már 2007-ben is lenyűgözte a kecskeméti közönséget, és most újra megmutatta, miért vált ikonná az égen.

A repüléstörténet egyik legkecsesebb és leglenyűgözőbb példája, a Douglas DC-6B típusú repülőgép, szeptember utolsó hétvégéjén látogatott el Budapest szívébe. A fénylő, klasszikus négymotoros óriás a ferihegyi égbolt alatt varázsolta vissza a repülés aranykorát, elkápráztatva nemcsak a légiközlekedés iránt érdeklődőket, hanem a véletlenül arra járókat is. A gép története pedig legalább annyira lebilincselő, mint megjelenése; egykor Josip Broz Tito, Jugoszlávia legendás államfőjének elnöki repülőgépe volt, ami még inkább hozzájárult a látványosság varázsához.

A Douglas DC-6B repülőgép lenyűgöző és kalandos története sok izgalmas fordulatot tartogat. Ez a klasszikus, négymotoros utasszállító gép a 1940-es évek végén és az 1950-es évek elején vált népszerűvé, és a légiközlekedés forradalmának szerves részévé nőtte ki magát. A DC-6B a középkategóriás repülőgépek között a megbízhatóságáról és a kényelemről volt híres, így nemcsak a légitársaságok, hanem az utasok körében is nagy népszerűségnek örvendett. A gép története során számos izgalmas eseménynek volt tanúja, többek között a hidegháború idején végrehajtott különleges küldetéseknek és a légitársaságok közötti éles versenynek is. Sok DC-6B repülőgépet használtak katonai célokra is, így az eszközt a világ különböző pontjain, mint például a háborús zónákban és humanitárius segélyszállító missziók során is láthatták. A repülőgép dizájnja és teljesítménye révén a DC-6B nemcsak a múlt világa, hanem a repüléstörténet egyik ikonikus darabja is. Mára sok példánya restaurálásra került, és a repülés szerelmesei számára emlékezetes élményt nyújtanak, amikor a levegőbe emelkednek, hogy visszahozzák a nosztalgia világát. A DC-6B nem csupán egy repülőgép – egy igazi legendája a légi közlekedésnek, amelynek története még évtizedek múltán is lenyűgöző marad.

A Douglas Aircraft Company kaliforniai gyárában 1958-ban gördült le a gyártósorról egy különleges DC-6B, amely ma a The Flying Bulls flottájának ékköve. E gép első gazdája a jugoszláv JAT légitársaság volt, de Tito számára készült el, egy olyan luxus belső térrel, amely méltó volt a kor államfőinek és a hidegháború diplomáciai összejöveteleihez. A fedélzetén számos neves politikus és híresség tette meg utazásait, miközben a repülőgép bejárta a világ különböző tájait.

1975-ben Tito eladta a repülőgépet Zambia elnökének, Kenneth Kaundának, aki azt saját "Air Force One"-ként használta. Azonban néhány évtizeddel később a DC-6B sorsa megfordult: elhagyatottan állt a lusakai repülőtéren, míg egy namíbiai légitársaság vezetője végül meg nem vásárolta. Ezzel indult el új pályafutása, amely végül a salzburgi The Flying Bulls flottájában teljesedett ki, miután 2000-ben megmentették, és hosszú, alapos restauráláson esett át.

A több ezer munkaóra fáradságos és precíz helyreállításának köszönhetően a repülőgép ma a világ egyik legszebb és legjobban karbantartott, aktívan repülő DC-6B modelljévé vált.

A technika csodája

A DC-6B a sugárhajtás előtti korszak egyik technikai csúcsteljesítménye volt. A több mint 32 méter hosszú és 35 méteres szárnyfesztávú repülőt négy darab Pratt & Whitney R-2800 "Double Wasp" csillagmotor hajtja, amelyek egyenként 2500 lóerőt teljesítenek. Ezek mély, dörmögő hangja összetéveszthetetlen - egy valódi koncert a repülés rajongóinak fülében.

A gép utazósebessége meghaladja az 500 km/órát, hatótávolsága pedig közel 5000 kilométer. Ezek a számok ma sem hatnak elavultnak, a látvány és a hangulat azonban sokkal több puszta számadatnál: a DC-6B egy letűnt korszakot hoz vissza a jelenbe.

Related posts