Szijjártó mellett legördült a milliomodik Audi, és ő már a legjobbak között, a globális autóipar Bajnokok Ligájában képzeli el Magyarország jövőjét.


A kormány egy újabb fontos lépést tett, amikor stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Audival. Ez a megállapodás nemcsak a magyar autóipar egyik legmeghatározóbb pillére, hanem a hazai gazdaság jövőbeli fejlődésének is alapját képezi – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Győrben. Az esemény különlegességét emeli, hogy itt gördült le a gyártósorról az egymilliomodik Q3-as modell is, ami újabb mérföldkő a vállalat történetében.

Szijjártó Péter az Audi Hungária ünnepélyes rendezvényén hangsúlyozta, hogy az új stratégiai együttműködés legfontosabb célja, hogy a német autógyártó újabb befektetések színhelyéül válassza Győrt. E lépéssel Magyarország gazdasági potenciálját kívánják erősíteni, támogathatva ezzel a gazdaság dinamikus és sikeres átalakulását. Ezt követően részletesen ismertette, hogy milyen megállapodások születtek a kormány és az Audi között.

"az elektromobilitás által formált új autóipari korszakban együtt érjük el a sikereinket."

- "hogy itt, Győrben, a vezető szerepet játsszák önök az ipari modernizációs folyamatokban, legyen szó a robotizálásról, az automatizálásról, a digitalizációról";

"Korunk egyik legnagyobb kihívásának, az energiaellátás kérdésének hatékony kezelésére törekszünk, hogy közösen legyőzhessük ezt a problémát."

"az Audi Győrött a termelés mellett új területeken is szeretné megerősíteni a pozícióját, különös figyelmet fordítva a szolgáltatásokra és a kutatás-fejlesztési tevékenységekre."

"Az Audi és az egyetem, valamint a győri szakképző iskolák közötti együttműködés fokozatosan egyre szorosabbá váljon."

A jelenlegi gazdasági trendek, beleértve az iparág hazai mélyrepülését és a trumpi vámok által jelentett kihívásokat, ellenére Szijjártó megjegyezte, hogy bár az utóbbi évek válságai során a világgazdaság többször is drámai átalakuláson ment keresztül, a helyzet lényege nem változott: az autóipar továbbra is a globális gazdaság alapvető pillére. Ezen kívül hangsúlyozta, hogy az országok gazdasági sikeressége szorosan összefonódik az autóipar eredményeivel, ezért Magyarország célja, hogy az európai autógyártás központjává váljon. E célkitűzés megvalósítása érdekében már jelentős lépéseket tettek.

Örömmel, és talán mindenfajta túlzás nélkül kijelenthetem, hogy gazdasági célkitűzésünk, mely a jövő stratégiáját hivatott szolgálni, sikeresen megvalósult: Magyarország a globális autóipari technológiai forradalom élvonalában áll.

A miniszter szerint az utóbbi 15 évben a négyszeresére nőtt a hazai autóipari termelés értéke, tavaly elérte a 13 ezer milliárd forintot, az ágazatban pedig több mint 160 ezren dolgoznak. Magyarország szerint a világ azon három országa közé fog tartozni, ahol "mindhárom német prémium autómárka működő gyárral fog rendelkezni", ráadásul mindhárom idehozta "elektromobilitási stratégiájának a szívét". Hozzátette még, a kormány az elmúlt tíz évben 244 nagy autóipari beruházáshoz nyújtott támogatást, amelyek összesen 6100 milliárd forintos értéket képviselnek, és 61 ezer új munkahelyet hoztak létre.

Ha az összes gyár termelésbe áll majd, akkor - focis hasonlat következett - "Magyarország egyből a globális autóipar Bajnokok Ligájában selejtező nélkül a csoportkörbe jut".

Szijjártó lefordította ezt számokra is, szerinte a gyárak egyszerre fognak termelni "több mint egymillió autót, több mint kétmillió motort, és miénk lesz a világon a második legnagyobb kapacitás az elektromos akkumulátorok gyártása tekintetében". Ez persze szerinte nem lenne lehetséges Győr és az Audi nélkül. A cég három évtized alatt 5200 milliárd forint beruházást hajtott végre a városban, több mint 12 ezren dolgoznak a gyárában, aminek termelése "a magyar exportteljesítmény egyik legfontosabb összetevője".

A kormány a napokban bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött a kínai autógyártó BYD-vel, amely Szegeden tervez egy hatalmas gyár megépítését. Ezt követően, pénteken derült ki, hogy a cég Hollandiából Újbudára helyezi át európai központját.

Related posts