Russell diadalmaskodott a szingapúri versenyen, ezzel a McLaren csapata megszerezte a konstruktőri bajnoki címet | M4 Sport


A szezon tizennyolcadik nagydíjának rajtját George Russell a legelőnyösebb helyről indíthatta, miután egy lenyűgöző teljesítménnyel hódította el az első rajtkockát a szombati időmérőn.

A brit versenyző ezzel a teljesítménnyel már a pályafutása hetedik rajtelsőségét zsebelte be, ráadásul ez volt az első alkalom, hogy Szingapúrban állhatott a pole pozícióban, ahol a legfontosabb célja nyilvánvalóan az első győzelem megszerzése volt. Mellette a kiváló formában lévő Max Verstappen indult, aki az előző két futamot megnyerte, és most már a bajnoki csatába is aktívan beszállt.

A harmadik helyről a bajnoki listavezető, Oscar Piastri, a negyedikről a Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli, az ötödikről pedig Lando Norris.

Bár Neki és Piastrinak éles versenytársai egymásnak, a futam során egy közös cél lebegett előttük: a McLaren számára 13 pont megszerzése Szingapúrban. Ha sikerült teljesíteniük ezt a küldetést, akkor függetlenül a riválisok teljesítményétől, zsinórban másodszor ünnepelhették volna a konstruktőri bajnoki címet.

A hatodik helyről Lewis Hamilton indult a hetedikről Charles Leclerc, a középmezőny éléről pedig Isack Hadjar, megelőzve Oliver Bearmant és Fernando Alonsót.

Russell a rajt jelentette akadályt is remekül vette: magabiztosan indult és úgy is megőrizte elsőségét, és Verstappen a lágy abroncsokon kezdte a futamot. Norris is jól kezdett: a brit megelőzte Antonellit, majd egy bátor bevetődéssel a csapattársat, Piastrit is.

Az ausztrálnak nem tetszett a manőver, csapatrádióján is panaszkodott arra, a versenyirányítás viszont nem talált benne kivetnivalót.

Norris problémája az előzés során az volt, hogy a végén "elkapta" Verstappen autóját. Ennek következtében kicsit ellenkormányozott, ami miatt a márkatársa irányát is befolyásolta. Az első szárnya enyhén megsérült, de ez nem volt annyira vészes, hogy be kellett volna állnia a boxba. Sőt, a futam későbbi szakaszában a kerékcserénél sem végeztek el semmilyen módosítást az elemén.

Russell a rajtot követően is lenyűgöző teljesítményt nyújtott: fokozatosan növelte előnyét a papíron gyorsabb gumikon versenyző Verstappennel szemben.

Őt Norris kisebb lemaradással követte, míg Piastri is tisztes távolságban haladt a csapattárs mögött. A rajt után az ötödik helyre ugró Leclerc-rel szemben viszont magabiztos volt az előnye. A középmezőny élére eközben a lágyakon rajtoló Alonso állt, megelőzve két fiatal riválisát.

Az élen jelentős változások nem történtek az első cseréig: Russell kontrollálta a versenyt, növelve előnyét Verstappennel szemben, aki szintén stabilizálni tudta a pozícióját és egyre messzebb került Norristól.

A kerékcserék "eltüntették" a gumik közötti eltéréseket, így a kiállás után minden versenyző a kemény abroncsokon folytatta a versenyt. Igaz, hogy a különböző gumik "élettartama" között voltak különbségek.

A legelső versenyző, aki új gumikkal tért vissza, Verstappen volt – ami nem meglepő, hiszen ő a lágy keveréken rajtolt. Ezt követően Norris is kiállt, majd a McLaren pilótái léptek a boxba. Közülük Piastri volt a legrosszabbul, mivel a McLaren ismét jelentős másodperceket vesztett a pit stop során.

Viszont annyira nem sikerült, hogy Leclerc át tudja venni a negyedik pozíciót Piastritól; a Norrisszal szembeni hátránya viszont továbbra is nőtt.

Lassabban sikerült Alonso kiállása is, akinek ezt követően a pályán kellett összecsapnia Hadjarral, aki egy bátor manőverrel átvette ugyan a spanyol pozícióját, Alonso viszont - aki a közepeseken volt kinn, míg a francia a keményeken - gyorsan visszaszerezte azt.

Russell a cserék után is magabiztosan vezette a futamot: noha Verstappen hátránya először csökkent, a Mercedes versenyzője elkezdte visszaépíteni azt, amiben a rivális egy kisebb hibája is segítette.

Verstappennek egyre inkább a tükrözött világra kellett koncentrálnia, mivel Norris fokozatosan közelített hozzá, és a negyvenedik körre már csak másfél másodperc választotta el őket egymástól. Támadásra viszont nem tudott helyezkedni, hiszen egy apró megcsúszás következtében újra két másodperces hátrányba került.

Ahogy a hajrához érkeztünk, az élmezőny versenyzői ismét egymás közelébe kerültek. Verstappen sikeresen csökkentette az öt másodperces hátrányát Russell-lel szemben három és fél másodpercre, míg Norris is megfeszítette a tempót, így a Verstappen mögött mért lemaradása ismét másfél másodpercre csökkent.

Norris a negyvehnatodik körre egy másodperc alá csökkentette hátrányát, vagyis már DRS-zónán belül volt Verstappenhez képest.

Norris az ötvenkettedik körben próbálkozott az előzéssel, de a bevetődésre tett kísérlet nem zökkentette ki Verstappent, nem változott tehát a sorrend a második és a harmadik helyezett versenyzők között.

Közben az üldözőmezőnyben izgalmas helycsere zajlott: Antonelli megelőzte Leclerc-t, így az ötödik pozíciót elnyerve, egyre közelebb került a fiatal olaszhoz. Eközben Hamilton, aki a lágy gumikon versenyezve támadta Leclerc-t, szintén feljebb lépett, és sikerült átvennie a hatodik helyet, hogy így ő is Antonelli nyomába eredhessen.

A hétszeres bajnok utol is érte Antonellit, de egy ponton a fékekre panaszkodva visszalassult és elengedte a csapattársat is, visszaadva neki a hatodik helyet.

A másodikon ekkor sem történt változás, Norris az egyetlen próbálkozás után nem tudott támadásba lendülni, így be kellett érnie a harmadik pozícióval az előnyét ismét csökkentő Verstappennel szemben.

A győzelmet a végig magabiztosan és tökéletesen teljesítő Russell zsebelte be, míg a McLaren a harmadik és negyedik helyezésekkel biztosította magának a konstruktőri bajnoki címet!

Antonelli az ötödik helyen zárta a versenyt, míg Leclerc és a futam végén sok időt elvesztő Hamilton a mögötte érkeztek között foglaltak helyet. Alonso a nyolcadik pozícióval büszkélkedhetett, míg a hajrában Bearmant és Hadjart megelőző Carlos Sainz még pontot szerzett. A következő izgalmas felvonás két hét múlva vár ránk az Amerikai Nagydíj keretein belül, amely a népszerű austini pályán zajlik majd.

Related posts