Russell Antonelli folyamatosan új magasságokba emeli a teljesítményét, még akkor is, ha az eddigi eredmények nem tükrözik ezt a fejlődést.


George Russell jelenleg kedvezőbb helyzetben van a pontversenyben, és az időmérős statisztikákban is ő vezet. Ráadásul ő az egyetlen Mercedes-pilóta, aki idén győzelmet aratott. Ugyanakkor Russell hangsúlyozza, hogy ez a siker nem tükrözi hűen újonc csapattársa, Andrea Kimi Antonelli teljesítményét a Forma-1-es világában.

Az olasz fiatalember Lewis Hamilton helyét vette át a Mercedesnél, miután ígéretesen szerepelt az alsóbb kategóriákban: bajnok lett az olasz F4-ben és a Formula Regionalban, az F2-ben pedig már első évében futamgyőzelmeket szerzett - mindezt úgy, hogy az F3-at teljesen kihagyta. A királykategóriában azonban eddig nem ment minden zökkenőmentesen: bár Kanadában megszerezte első dobogóját, az utóbbi versenyeken küszködött, és rendre Russell mögött végzett.

Russell véleménye szerint Antonelli fejlődése nem csupán a mérhető eredményekben, hanem sokkal inkább a finom részletekben válik nyilvánvalóvá.

"Az igazság az, hogy a tempókülönbség köztünk szerintem nem változott" - mondta a brit a Motorsport.com kérdésére. "Kanadában én pole-ban voltam, ő negyedik, hat tizeddel lemaradva. Belgiumban ő kiesett a Q1-ben, én bejutottam a Q3-ba - de mindössze három tizeddel volt lemaradva. Szóval az emberek az eredményt nézik, de a valóság az, hogy ő folyamatosan fejlődik, még akkor is, ha mi, csapatként visszaléptünk. Hirtelen ott tartunk, hogy egy tized különbség hat-hét rajthelyet jelent, míg korábban csak egy pozíciót."

Antonelli fejlődését nem támogatta az sem, hogy a Mercedes a szezon európai etapjára egy új felfüggesztéscsomagot mutatott be, mely sajnos nem teljesítette a várakozásokat.

"A fejlesztések célja, hogy fokozzák a teljesítményt. Mielőtt új alkatrészeket bevetnénk, számos szimuláció és alapos elemzés precedálja a folyamatot, mégis előfordulhat, hogy az eredmények köszönőviszonyban sincsenek a várttal" – ismerte el Toto Wolff a Magyar Nagydíj után, ahol a csapat csupán a harmadik és a tizedik helyet tudta megszerezni.

A Mercedes négy verseny során tesztelte az új felfüggesztési rendszert, beleértve a kanadai futamot is, de végül úgy döntöttek, hogy leszerelik az autóról. Az állandó változtatások és kísérletezések megnehezítették Antonelli számára, hogy rátaláljon a versenyzéshez szükséges ritmusra az F1 világában.

"Azóta, hogy bevezettük a felfüggesztést, Kanada kivételével állandóan küzdök az autó irányításával és a magabiztosságommal" - osztotta meg az olasz újonc a Magyar Nagydíj előtt. "Nem igazán tudtam alkalmazkodni, mert mindig a saját stílusomhoz próbáltam ragaszkodni, és úgy vezetni az autót, ahogyan szerettem volna, de ez sajnos nem hozta meg a várt eredményt."

Russell kifejezte, hogy a Mercedes "nehéz időszakot" zárt le a nyári szünet előtt, ugyanakkor optimizmussal tekint a jövő felé, remélve a változást.

"Bizakodom benne, hogy sikerül visszatalálnunk a helyes irányba" – jegyezte meg, majd hozzátette, hogy Antonelli érkezése új energiát hozott a csapatba.

"Minden változtatásnak vannak előnyei és hátrányai egy szervezetben. De a változás Lewis távozásával jött el. Ez jó neki. És nagyon jó nekünk is csapatként. Egy friss kezdet. Néha meg kell törni a megszokást, hogy újra rátalálj a helyes útra."

Related posts