A Reuters jelentése szerint az iráni parlament zöld utat adott a Hormuzi-szoros lezárásának.

A Reuters értesülései szerint Irán legfelsőbb nemzetbiztonsági tanácsa fogja meghozni a végső döntést egy olyan ügyben, amely jelentős hatással lehet a globális kereskedelemre, különösen az Irán és Omán közötti szűk átjáró esetleges lezárása révén. A Maersk, a világ egyik legnagyobb hajózási vállalata, még vasárnap, néhány órával korábban azt nyilatkozta, hogy hajói továbbra is a Hormuzi-szoroson át folytatják útjukat. Azonban a legújabb fejlemények tükrében ez a döntés újraértékelésre szorulhat.
A legszűkebb részén 55 kilométer széles szoros lezárásáról hozott döntés még nem tekinthető véglegesnek. Ugyanakkor a Reuters hírei alapján Eszmail Koszari, a Forradalmi Gárda parancsnoka, a Young Journalist Clubnak nyilatkozva vasárnap kijelentette, hogy a lezárás kérdése folyamatban van, és "akkor fog véglegessé válni, amikor elérkezik az idő".
A brit Tengeri Kereskedelmi Műveleti Központ (UKMTO) a Vörös-tenger és az Ádeni-öböl térségében, Irán közelében, az amerikai kereskedelmi hajózás számára "magas" szintű fenyegetettséget jelezett.
A Hormuzi-szoroson naponta körülbelül 17-18 millió hordó kőolaj halad át, ami a világ olajkereskedelmének körülbelül 20%-át teszi ki. Ha a szoros lezárására kerülne sor, az azonnali és drámai emelkedést idézne elő a kőolaj árfolyamában, ahogyan azt az elemzők is előre jelezték a közelmúltban történt amerikai légicsapások után, amelyek iráni nukleáris létesítményeket céloztak. A hajózási útvonal nem csupán a kőolaj szállításának szempontjából kulcsfontosságú, hanem a globális kereskedelem egyik alapkövének is számít; a hajózási tilalom súlyos következményekkel járna, amelyek komoly ellátási zavarokat generálnának világszerte.