Az Aston Martin DBX S-t alaposan finomították, hogy a legmagasabb szintű teljesítményt nyújtsa.


Az Aston Martin DBX S most még lenyűgözőbbé vált az új, erősebb nyolchengeres turbómotorjának köszönhetően, amely a teljesítmény új dimenzióját nyitja meg. A karosszéria könnyebb és aerodinamikusabb formatervezése nemcsak a teljesítményt növeli, hanem a vezetési élményt is fokozza. Ráadásul a hangosabb kipufogórendszer egy igazán izgalmas, sportos karaktert kölcsönöz az autó számára, így minden egyes utazás felejthetetlen élménnyé válik.

Voltak olyan idők, amikor elképzelhetetlen volt, hogy a hagyományosan sportautókat gyártó vállalatok hatalmas szabadidő-autókkal álljanak elő. A kilencvenes évek végén az első X5-ös BMW szinte már szentségtörésnek számított. Mostanra azonban nagyon megváltozott a világ és már az Audi RS Q8-nál, a BMW X5 M-nél és a Mercedes-AMG GLE 63-nál is bőven van feljebb. Az Aston Martin most a 727 lóerősre kihegyezett DBX S-szel csap oda a Ferrari Purosanguénak és a Lamborghini Urusnak.

Az Aston Martin szabadidő-autójának karakteréhez tökéletesen illeszkedik a gyönyörűen kidolgozott bőrbelső és a kabin világosságát fokozó üvegtető. Azonban a DBX S igazi esszenciája a dinamizmusban rejlik. Ezt a szellemiséget tükrözik az üléseket borító motorsport által inspirált anyagok, valamint a karbon lehetősége a tetőpanelen. A szénszálas erősítésű műanyag karosszériaelemek és a tetősínek hiánya összesen 18 kilogrammal csökkenti az autó súlyát. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a DBX S alacsonyabb tömegközépponttal rendelkezik, ami kedvezően befolyásolja a több mint 5 méteres, 2,2 tonnás jármű mozgását.

Az Aston Martin DBX S alapfelszereltsége 23 colos alumínium felnikre épül, de a sportosabb megjelenés és teljesítmény érdekében választható magnézium felni is, amely 19 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget. A lenyűgöző kerekek mögött elöl 420, hátul pedig 390 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák biztosítják a megállás hatékonyságát. Ha a súly minden egyes gramja kulcsfontosságú számodra, az Aston Martin könnyű, polikarbonátból készült, méhsejt mintázatú hűtőmaszkot is kínál, amely még inkább fokozza a jármű dinamikáját és stílusát.

A DBX S szívében egy lenyűgöző négyliteres, biturbó V8-as motor dobog, amelyet a Mercedes-AMG szállít. Ez a motor részben rokonságot mutat a GLE 63-as modell motorjával, de a jármű váza már az Aston Martin saját fejlesztése. A DBX S kiemelkedik a nagyobb kompresszorkerekű turbófeltöltőivel, ami lehetővé teszi, hogy teljesítménye 727 lóerőre emelkedjen, míg maximális nyomatéka 900 newtonméter. Ez a hatékony konstrukció miatt a DBX S mindössze 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és végsebessége eléri a lenyűgöző 310 km/órát, mindezt 47 kilogrammal könnyebb kivitelben, mint a DBX 707.

A kilencfokozatú automata váltó nedves kuplunggal rendelkezik, miközben az összkerékhajtás rugalmasan képes a nyomaték 50%-át az első tengelyre irányítani, vagy akár 100%-át a hátsó tengelyre engedni. Az Aston Martin DBX S vezetési élménye valóban felerősödik az adaptív lengéscsillapítóknak, aktív stabilizátoroknak (melyek akár 1,5 fokos karosszéria dőlést is képesek kezelni) és a közvetlenebb kormányzási beállításoknak köszönhetően, amelyek mind hozzájárulnak a sportosabb és dinamikusabb teljesítményhez.

Related posts