Régóta várt, 600 milliós beruházás valósult meg Siklóson!

Csütörtökön ünnepélyes keretek között adták át a siklósi Baross Gábor utca kórháztól a Postaszállásig terjedő felújított útszakaszt, valamint a Széchenyi utca megújult szakaszát, amely a Szegfű utcától egészen az elkerülő útig, a villányi csomópontig húzódik. A siklósi projekt keretében összesen körülbelül 600 millió forintot fordítottak az útfelújításokra, míg Baranya megyében a teljes beruházás értéke elérte az 5,5 milliárd forintot.
Az átadó esemény során Őri László, a Baranya Vármegyei Önkormányzat közgyűlésének elnöke kiemelte, hogy Siklós térségében a Matty irányába vezető út több szakaszon is megújult. Ezen kívül a pécsi agglomerációban is számos jelentős útszakaszt újított fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt., ezzel javítva a közlekedési feltételeket és a helyi infrastruktúrát.
A kormánypárti politikus köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Baranyában az utóbbi évek során a vármegyei fejlesztési keretből több mint 5,5 milliárd forintot fordítottunk az útfelújításokra. A jelenlegi fejlesztési ciklus során pedig 8 milliárd forintot szánunk olyan forgalmas útszakaszok korszerűsítésére, amelyeket sokan használnak. Őri László emlékeztetett arra is, hogy Baranyában számos jelentős infrastrukturális fejlesztés valósult meg és zajlik jelenleg is, beleértve az új mohácsi Duna-híd építését és az M6-os autópálya meghosszabbítását.
* Riegl Gábor, Siklós polgármestere a most átadott, 600 millió forintból megvalósított beruházás volumenét úgy érzékeltette, hogy a dél-baranyai város ezt csupán saját forrásaiból 9-10 év alatt tudta volna felújítani, ugyanis erre a célra az önkormányzatnak évente mintegy 50-60 millió forint áll rendelkezésére.
Mikesz Csaba, a Magyar Közút műszaki vezérigazgató-helyettese a legfrissebb fejlesztésekről számolt be, amelyek a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében zajlanak. Az országos szinten több mint 156 milliárd forintból megvalósuló projekt célja a négy- és öt számjegyű utak felújítása. Baranya megyében ezen belül 2,7 milliárd forintból öt szakaszon több mint 10,7 kilométernyi útfelújítás valósult meg. A munkálatok nem csupán a burkolat megerősítésére terjednek ki; a projektek keretében a helyszínen található létesítmények is megújulnak, beleértve a buszmegállókat, hidakat és vízelvezető rendszereket – tette hozzá Mikesz Csaba. Ezen kívül említést nyert, hogy a jövőben újabb programok keretében nyolc további útszakasz felújítására kerül sor Baranya területén.
Hoppál Péter, a felújításokkal foglalkozó körzet fideszes országgyűlési képviselője kiemelte, hogy a kormány célja az elmúlt időszakban az volt, hogy "most a vidék jön". A vidék Magyarországának lakói számára a legfontosabb elvárás a közlekedési infrastruktúra, különösen az utak és járdák korszerűsítése - tette hozzá. Kiemelte azt is, hogy a korábbi szocialista kormányok idején 800 kilométer autópálya építését ígérték, ám 2002 és 2010 között mindössze 100 kilométer készült el.
* - jelentette ki az országgyűlési képviselő, aki hangsúlyozta, hogy Magyarországnak teljes mértékben hozzá kell jutnia az uniós támogatásokhoz, amelyeket olyan fejlesztésekre használnának, mint a siklósi projekt. Hoppál Péter felháborodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy "bizonyos körök" politikai indíttatásból azon fáradoznak, hogy megakadályozzák a magyar emberek jogos forrásainak elérését.
Útfelújítások Siklóson: Új élet a régi utakon Siklós városában új lendületet kapnak az útfelújítási projektek, amelyek célja a közlekedés biztonságának és kényelmének javítása. A felújítások nem csupán esztétikai változást hoznak, hanem hozzájárulnak a helyi közlekedési infrastruktúra modernizálásához is. Az új aszfaltburkolat, a megfelelő jelzőtáblák és a gyalogátkelők korszerűsítése mind-mind a városlakók és a látogatók igényeit szolgálja. A felújítások során külön figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra is, hiszen a tervek között szerepel a zöld területek megőrzése és a környezetbarát megoldások alkalmazása. A városvezetés célja, hogy a felújított utak ne csupán jól mutassanak, hanem valóban szolgálják a közösség érdekeit. A projekt előrehaladásáról folyamatos tájékoztatást kapnak a lakosok, hogy mindenki képben legyen a változásokkal és a tervezett munkálatokkal kapcsolatban. A cél tehát nem csupán az útjavítás, hanem egy élhetőbb, biztonságosabb Siklós megteremtése is.
Nagy Csaba, a Nyugat-Baranya fideszes országgyűlési képviselője kiemelte a Magyar Közút elmúlt 10-15 évben végzett munkáját, amely szerinte "egyértelmű szakmai és műszaki fejlődést" mutat. A képviselő beszédében hangsúlyozta, hogy választókerületében négy útszakasz újult meg, többek között a siklósi beruházás mellett Oroszló és Szentlőrinc között egy 2640 méteres, Siklós és Drávaszabolcs között pedig egy 955 méteres szakasz. Továbbá Szentegátpusztán is megújult egy 1500 méteres út. Nagy Csaba jelezte, hogy folyamatosan dolgoznak azon, hogy a szabadszentkirályi és zsibóti bekötőút felújítása, valamint a drávaszabolcsi út folytatása is mielőbb megkezdődhessen.