Fedezd fel a pontosság és a varázslat világát a svájci vonatokon – egy felejthetetlen utazás vár rád a festői tájak között! A svájci vasúthálózat nem csupán a megbízhatóságáról híres, hanem arról is, hogy a vonatozás során olyan gyönyörű panorámák tárulna


A Világjáró szerzője ezúttal Svájc festői tájain kalandozott: Bázel, Zürich, Lugano és Luzern városai mellett a hegyek királynőjét is felfedezte – mindezt a világhírű svájci vasúthálózat megbízhatóságának köszönhetően.

A klímaváltozás miatt változnak az európai nyaralási szokások - egyre többen választanak a régi, megszokott déli és mediterrán úti célok helyett északabbra fekvő célpontokat a legforróbb nyári hónapokban. Főként ezért esett a mi választásunk is idén Svájcra - na meg a hegyek, természeti szépségek is csábítottak minket az alpesi országba. Az időjárás több volt, mint kegyes: augusztus első teljes hetében nem egyszer 30 fok fölé ment a hőmérséklet az országban, de még messze nem az elviselhetetlen kánikulában kellett szenvedni.

Svájc felfedezése során Bázel felől indultunk, és mivel így alakult, egy nappal tovább maradtunk, hogy alaposabban megismerjük a várost - és egy percig sem bántuk meg ezt a döntést. Sőt, már most biztosak vagyunk benne, hogy visszatérünk még ide. Ha szálláshelyet keresünk, nagy valószínűséggel kapunk egy Basel Cardot is - ezzel a kedvezményes kártyával számos városi látnivalót féláron látogathatunk meg (például múzeumokat, állatkertet, színházat, vagy akár városnéző buszt), ráadásul a tömegközlekedési eszközöket is ingyenesen vehetjük igénybe.

Bázelből vonattal indultunk Zürich felé. Mivel az utazásunk során több várost is felfedezni szándékoztunk, úgy döntöttünk, hogy a városokban a tömegközlekedést vesszük igénybe.

Néhány számolás és kalkuláció után úgy döntöttünk, hogy beszerezzük a Swiss Travel Pass-t, ezt a turisták számára fenntartott "országbérletet". Ezzel a bérlettel korlátlan számú utazásra van lehetőségünk a svájci vasúthálózaton, az ország minden szegletében. Ráadásul a legtöbb város tömegközlekedési eszközeit is igénybe vehetjük vele, sőt, a hajójáratokra is érvényes!

Számos múzeum látogatásához ingyenes vagy kedvezményes belépőt kínál. A bérletek 3, 4, 6, 8 vagy 15 napos időtartamra válthatók. A 6 napos bérlet ára felnőttek számára 379 frankot, azaz körülbelül 160 ezer forintot jelent. Érdemes megjegyezni, hogy a 16 év alatti gyermekek ingyenesen léphetnek be, amennyiben legalább egy szülő kíséri őket.

A híresen precíz svájci vonatok valóban megérdemlik a figyelmet – a késések legfeljebb az induláskor fordulhatnak elő, és az is csupán 2-3 percig tart. Az viszont biztos, hogy az érkezésük mindig a tervezett időpontban történik.

A másodosztály olyan, mint nálunk az első osztály, csak tisztább; helyjegyet váltani nem kell; a vécék tiszták, illatosak, van papír, víz, szappan, kéztörlő.

Az egyik utazásnál a vasúttársaság kiváló utazástervezője 4 perces átszállással javasolt egy utat, amire önkéntelenül is felszisszentünk - mint bárki, aki a 25 perces késéssel beérkező vonatról leugorva rohant már a kilences vágánytól a ketteshez a Tiszai pályaudvaron, reménykedve, hogy valami csoda folytán nem hagyják ott, és nem kell két órát várnia a következő járatra. Svájci rokonaink azonban felvilágosítottak, hogy ez itt teljesen normális - és tényleg:

Abban a varázslatos pillanatban két vonat érkezik egymás mellé, mint egy szinkronizált tánc. Az egyik kocsiból könnyedén átsuhanunk a másikra, és már száguldunk is tovább. Mindez a vasúttársaság számára már régóta ismert titok, hiszen minden alkalommal tudják, hogy ez a különleges átjárás zökkenőmentesen zajlik.

Boszorkányos – éppúgy, mint az a laza 200 kilométer per órás tempó, amit a vonatok képesek elérni. Ráadásul a Google Maps statisztikái szerint A-ból B-be vonattal valóban gyorsabb az utazás, mint autóval. Míg ez sok más országban már szinte a megszokott normát képviseli, Magyarországon még a teória szintjén is ritkaságnak számít.

A teljes cikket a Klasszis Médiához tartozó Privátbankár Világjáró rovatában találják meg, ahol további érdekességekkel is várjuk Önöket.

Related posts