Mány csendes utcájában ült otthon, miközben a kártyájával egy hangulatos olasz étteremben egy ínycsiklandó pizza árát rendezte.
A banktól érkezett üzenetből vált világossá a számlatulajdonos számára, hogy komoly probléma adódott a bankkártyájával.
Egy figyelemfelkeltő esettel hívta fel a rendőrség a figyelmet az online csalások veszélyeire. A police.hu tájékoztatása szerint egy 48 éves mányi férfi a bankjától érkezett sms révén szembesült azzal a sokkoló ténnyel, hogy bankkártyáját egy olasz étteremben használták. A furcsa az volt, hogy a kártya végig nála volt, otthon. Ez az eset jól példázza, hogy a digitális világban mennyire könnyen válhatunk áldozattá.
A nyomozás folyamán felfedezték, hogy az áldozat nem sokkal a tragédia előtt egy online tranzakciók lebonyolítására tervezett, adathalász célú applikációban megosztotta bankkártya-információit, amely által a csalók könnyedén hozzáfértek ezekhez az adatokhoz.
A rendőrség figyelmeztetést adott ki, amelyben arra hívja fel az emberek figyelmét, hogy az internetes vásárlások során gyakran előforduló csalási módszerek közé tartozik a bűnözők által létrehozott hamis online boltok és alkalmazások. Ezeket a csalók gyakran népszerűsítik a közösségi média platformokon, és sok esetben olyan felületeket használnak, amelyek szinte megszólalásig hasonlítanak a bankok vagy közüzemi szolgáltatók hivatalos weboldalaira.
A hamis, adathalász üzenetek akár a keresőmotorok találatai között is megjelenhetnek. A megtévesztő hirdetések gyakran csábítóan alacsony áron kínálnak népszerű ruházati cikkeket, lábbeliket, játékokat, elektronikai és informatikai termékeket. Emellett kiberbűnözők az online fizetések során előszeretettel használt megoldásokra is alkottak már adathalász programokat.