A Lexus szedánja mostantól még impozánsabb, korszerűbb és teljesen elektromos hajtású lett.


A Lexus bemutatta az ES új generációját, amely nem csupán méretében és modern dizájnjában hoz újdonságokat az előző modellhez képest, hanem mostantól tisztán elektromos hajtású verzióval is elérhetővé válik a már jól bevált hibrid rendszer mellett. Az új modell a japán márka nagyautó szegmensében igyekszik tovább emelni a mércét.

A Lexus ES már a kezdetektől fogva része a márka kínálatának, azonban Európában csak 2018-ban debütált, amikor a már megszűnő GS-t váltotta a prémium nagyautók szegmensében. Most pedig itt a legújabb generáció, amely annyira jelentős átalakuláson ment keresztül, hogy világosan mutatja: a Lexus ambiciózus tervekkel rendelkezik e modell körül. A prémieres bemutatója Kínában, a sanghaji autószalonon történt, de nemcsak ott, hanem az Egyesült Államokban és Európában is forgalomba kerül majd.

A klasszikus lépcsőshátú dizájnt modernebb, kupésabb formába öntötték, eltűnt a nagyméretű hűtőmaszk, viszont éles, dinamikus vonalvezetésével sokkal figyelemfelkeltőbb lett, még ha nem is olyan futurisztikus, mint a korábbi tanulmányautó. A nappali menetfények és a fényszórók most már különálló elemekként pompáznak, míg hátul egy trendi fénycsík díszíti az autót, ahogyan az manapság elvárt. Érdekesség, hogy a Lexus emblémája csupán az autó elején és a kerekeken jelenik meg, míg a hátsó részre és a kormánykerékre a Lexus felirat került, ezzel is hangsúlyozva a márkát.

A tengelytávját nyolc centiméterrel, 2,95 méteresre növelték, így még inkább hasonlít a nagyobb kategóriás csúcsmodellhez, az LS-hez. Az új ES méretei azonban nemcsak a számokban mutatkoznak meg, hiszen szélesebb és magasabb lett az elődjénél. Ennek köszönhetően nem csupán egy tágasabb autó érzetét kelti, hanem valóban az is.

A 14 colos érintőképernyő szinte minden funkciót kézbe ad, így a kezelhetőség rendkívül egyszerű és intuitív. Az egyetlen megmaradt kapcsolók is innovatívan lettek megoldva: a műszerfalon rejtőző gombok a kéz közelítésére világítanak meg, így még könnyebbé téve a használatukat. A hátsó ülések továbbra is állítható támlával rendelkeznek, és a kartámaszban található klímavezérlés lehetővé teszi a maximális kényelmet. Ráadásul, a jobb hátsó utas számára egy lábtámasz is elérhető, ami a luxusautók világában egy igazán figyelemre méltó részlet.

Az ES 300h modell 201 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és opcióként összkerék-meghajtás is választható hozzá. Tengerentúlon pedig az ES 350h, amely 247 lóerővel bír, szintén elérhető. A Lexus most először elektromos hajtású változatokat is bemutat, az ES 350e modell 224 lóerős motorral hajtja az első kerekeket, míg az összkerék-meghajtású ES 500e kombinált teljesítménye 343 lóerő. A hatótávval kapcsolatban azonban egyelőre még nincsenek hivatalos információk.

Az új ES tervezése során a luxusra még inkább hangsúlyt fektettek, így a masszázsfunkcióval ellátott ülések, a fedélzeti parfümadagoló és a hangulatvilágítás mind az utasok kényelmét szolgálják. Emellett a fejlett vezetéstámogató rendszerek és a szelektív zajcsillapítás is hozzájárulnak a prémium élményhez. A Lexus fokozatosan indítja el az ES új generációját különböző piacokon, és várhatóan 2026 közepén érkezik meg a legújabb modell az európai, így a magyarországi utakra is.

Related posts