Nagy Ervin: A jelenlegi konzervatív, jobboldali kultúrpolitika a nemzet kultúrájának alakításában és megőrzésében játszik kulcsszerepet. A hangsúly a hagyományok és az értékek megőrzésén van, amelyek a közösség identitását formálják. Ez a megközelítés nem

A színművész véleménye szerint Magyarországon ma egyfajta kulturális hűbéri rendszer alakult ki, ahol azok az intézmények és művészek, akik eltávolodnak a konzervatív, jobboldali kultúrpolitikai irányvonalaktól, hátrányba kerülnek a rendszer érdekeit szolgálókkal szemben.
A Népszavának fejtette ki gondolatait a magyarországi kultúráról és kultúrpolitikáról Nagy Ervin Jászai Mari-díjas színművész. Ugyan hivatalos politikai szerepet nem tölt be, a színész nyílt támogatója a Tisza Pártnak, eddig pedig Magyar Péter oldalán is rendszeresen láthattuk a korábbi országjárása során és különböző párthoz köthető rendezvényeken is.
Nagy most elmondta, hazánk jelenlegi kultúrpolitikája elsősorban a rendszer érdekeivel egybecsengő produkciókat támogatja, ezek mellett viszont úgy látja, a magyar színházi szakma 90 százaléka liberális érzékenységű, ha nem is tudatosan. Ezt azzal magyarázza, hogy szerinte a művészetben elsősorban a szolidaritás, empátia és az emberség rezonál.
A jelenlegi konzervatív, jobboldali kultúrpolitika sajnos csak a népnemzeti ideológiát hirdető, bólogató Jánosokat részesíti előnyben, és a politikai megrendelés alapján készült, engedelmes alkotásokat támogatja. A problémák ott kezdődnek, hogy amikor a művészetnek egyetlen ember vagy egy egész rendszer ízlésének kell megfelelnie, akkor az önálló gondolatok és kreatív megnyilvánulások levegőhöz sem juthatnak.
- állította, hozzátéve, hogy jelenleg hazánkban a művészet helyzete sokkal kedvezőtlenebb, mint a Kádár-korszak idején.
Kifejtette, hogy a jelenlegi politikai éghajlatban hazánkban a kultúra szinte harcot vív a túlélésért, küzdve a teljes forráshiány és az önkormányzatok finanszírozásának elterelése miatt. A magyar színházi rendszer jellemzője, hogy a szocializmusról örökölt, mindenkit kiszolgáló hálózatként működik, amelyen a rendszerváltás után senki sem merészelt változtatni a lehetséges következmények miatti aggodalom miatt.
Így formálódott egy sajátos ellátó kultúra, ahol nem a művészi teljesítmény számít igazán, hanem az, ki tud ügyesebben alkalmazkodni a rendszer követelményeihez.
- jegyezte meg.
Az egyetérzés kifejezése szerint a magyar kulturális élet politikai befolyásának csökkentésére egyedül az lenne a megoldás, ha Vidnyánszky Attila dominanciája, amely a hazai színtér fő jellemzője, véget érne. Emellett fontos lenne, hogy az önkormányzatok visszakapják a szükséges forrásaikat. Kiemelte, hogy a színművészeti szakma méltósága helyreállhat, amennyiben "ez a kulturális hűbéri rendszer", amely jelenleg jellemzi Magyarországot, megszűnik.