Már egyedi nyomokat hagy a budapesti sínpárokon a BKK legfrissebb villamosjárata.


Január 8-áról 9-ére virradó éjjel megkezdődött Budapest legújabb CAF villamosának próbaüzeme, amely jelenleg még utasok nélkül zajlik. A járműnek ezer kilométert kell teljesítenie problémamentesen ahhoz, hogy a közlekedési hatóság zöld lámpát adjon az utasok szállítására.

A jelenlegi próbafutáson részt vevő villamos a BKK által megrendelt 51 jármű egyike, melyek gyártása jelenleg is folyamatban van. Ez a különleges példány Spanyolországban, Baszkföld szívében, Zaragoza városában készült, majd tréleren érkezett meg Budapestre. A 34 méteres hosszúságával büszkélkedő villamos új, nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel van felszerelve, és a dizájnja is jelentős fejlődésen ment keresztül a már forgalomban lévő CAF járművekkel összehasonlítva.

A BKK legfrissebb tájékoztatása alapján az érkező villamosok révén a fővárosban az alacsonypadlós villamosok aránya harmincról akár negyven százalékra emelkedhet. A CAF típusú járművek mellett a budapesti villamosflottában további negyven Siemens Combino alacsonypadlós is megtalálható, míg a többi jármű magaspadlós kivitelű.

Az új járművet a sikeres tesztek, a következő hetekben kezdődő 1000 kilométeres kötelező próbafutás, majd a hatósági vizsga hibátlan teljesítése után adják át a megrendelő BKK-nak, és akkor állhat az utasok szolgálatába. Forgalomba állását követően először tervezetten a dél-pesti vonalakon szállíthat utasokat - írja a BKK.

A megrendelt 51 jármű fokozatosan fognak forgalomba állni az idei év folyamán, egészen 2026-ig. A tervek szerint az utolsó példányok csak 2026 második felében kerülnek majd az utasok elé.

A BKK tájékoztatása szerint a jövőben újabb járművek beszerzése válik szükségessé. A szolgáltató jelenleg is dolgozik azon a tenderen, amely lehetővé teszi, hogy 2030-ig Budapest utcáira több mint 100 korszerű villamos gördüljön be.

Related posts