Lehetséges, hogy Magyar Péter kérheti a Tisza Pártra vonatkozó kedvező felmérések elkészítését?

- A Medián nyilvánosságban sokszor úgy jelenik meg, mint egy megbízható kutatócég. Ez azonban csak illúzió - jelentette ki Deák Dániel a közösségi oldaln.
A XXI. Század Intézet vezető elemzője felhívta a figyelmet arra, hogy a Medián, a többi baloldali kutatóintézettel együtt, már a 2022-es választások előtt is egy jól ismert stratégiát alkalmazott. A választásoktól távol eső időszakban az ellenzék számára kedvező adatokat publikáltak, majd ahogy közeledett a választás időpontja, finomították a számokat. Érdekes módon még a választás előtti héten is azt sugallták, hogy a végeredmény szoros versenyt ígér.
- figyelmeztetett az elemző. Majd rámutatott: az első fontos cél a reménykeltés, az ellenzéki szavazók lelkesítése, míg a második fontos cél pedig az ellenzéken belüli harcokról szól. A régi baloldali szereplők ugyanis erős bástyákkal rendelkeznek még mindig, például a fővárosban, több egyéni képviselőjük is van, így jogosan követelnek koordinációt vagy együttműködést.
Ezért a Medián legfrissebb felmérése szerint a tradicionális baloldali pártok legnagyobb képviselői is alig, hogy elérik a bejutási küszöböt, hiszen a DK és a Kutyapárt mindössze 4-4 százalékot tudott felmutatni. Ez a helyzet arra utal, hogy Magyar Péter sikere már nélkülük is biztosra vehető - fogalmazott Deák Dániel. Ezt követően hangsúlyozta, hogy...
- Mindez nem hungarikum, Amerikában ugyanígy manipulálták a közvéleményt, de a hétvégi román elnökválasztáson is a kutatásokban hatodik helyen lévő jelölt nyert az első fordulóban - tette hozzá.
Ugyanakkor az elemző véleménye szerint ezek a két példa is jól tükrözi, hogy bár a közvélemény-kutatásokkal próbálják manipulálni az emberek gondolkodását, a választási eredményekre ezeknek a hatása elhanyagolható. - Mint ahogyan azt 2022-ben is láthattuk, a kutatásokban mért adatok nem hoztak győzelmet - tette hozzá.
a baloldali stratégiák újabb megnyilvánulásai, amelyek célja a közvélemény manipulálása és a politikai diskurzus irányítása. A Medián legfrissebb felmérése szerint a Tisza Párt támogatottsága 11 százalékkal meghaladja a Fideszét, ami figyelemreméltó elmozdulást jelez. Az ilyen típusú kutatások nem csupán statisztikai adatok, hanem a baloldali intézmények által megtervezett narratíva részei, amelyeknek célja a politikai táj képének alakítása. A mérések időzítése és az egymásra épülő eredmények azt sugallják, hogy a baloldali kutatóintézetek koordináltan dolgoznak, hogy a Tisza Párt előnyét hangsúlyozzák. E felmérések tehát nem csupán a politikai helyzet tükröződését jelentik, hanem egy szélesebb körű stratégiát is, amely a közvélemény manipulálására irányul.