Feltárult, hogy melyik elektromos járműnél jelentkeznek a leggyakoribb meghibásodások.
A Technischer Überwachungsverein (TÜV) lenyűgöző eredményekről számolt be a műszaki rendszerek vizsgálata terén.
Ahogy egyre több elektromos autó foglalja el helyét az európai utakon, sok ember számára kihívást jelent, hogy melyik márkát és modellt válassza. Az egyre bővülő választék és az interneten fellelhető ellentmondásos információk csak tovább bonyolítják a helyzetet. Azonban a műszaki rendszerekre specializálódott Technischer Überwachungsverein (TÜV) legutóbbi jelentése némi világosságot hozhat a döntéshozatalba.
A TÜV 2023 júliusa és 2024 júniusa között mintegy 10,2 millió járművet vizsgált, majd összesítette a leggyakoribb hibákat.
Az eredmények alapján nagyjában elmondható, hogy az elektromos autók nem biztonságosabbak, azonban nem is rosszabbak, mint a belső égésű motorral szerelt társaik. A legmegbízhatóbb elektromos autónak a Volkswagen e-Golf bizonyult, amely mindössze 3,4 százalékos hibaaránnyal a kilencedik helyen áll a vizsgált, két-három éves járművek listáján.
Meglepetésként hathat, de a Tesla Model 3 a legrosszabb teljesítményt nyújtotta a statisztikák szerint: 14,2%-os hibaarányával a 111. helyre, vagyis az utolsó pozícióba került a rangsorban. Joachim Bühler, az egyesület ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a Tesla Model 3 kiemelkedő futásteljesítménye sem tudja ellensúlyozni a csalódást keltő eredményeket. A leggyakoribb problémák között említést nyernek a fék- és tengelyhibák, valamint a világítás meghibásodása, amelyek gyakran a nem megfelelő szervizelés és karbantartás következményei.
Az eredmények alapján összességében az is látható, hogy az elektromos autók fékrendszere átlagon felül hibásodik meg. Ennek elsődleges oka az úgynevezett rekuperáció, amely lehetővé teszi az elektromos járművek számára, hogy fékezés során visszanyerjék az energiát. Bár ez kétségkívül hatékony megoldás, a fékbetétek ritkább használata hosszú távon a fékezési teljesítmény romlását eredményezheti.