Kész, ennyi volt: a Nikola csődöt jelentett.

A Nikola 2020-ban érte el legmagasabb piaci értékét, amikor 30 milliárd dollárral előzte meg a Ford Motor vállalatot. Ekkor a Nikola jelentős, több milliárd dolláros partnerséget kötött a General Motors-szal, és az autóipari startupok között az egyik legnagyobb potenciállal bíró cégként tartották számon.
Trevor Milton, a cég megalapítója és egykori vezetője, számos botrányával jelentős mértékben rontotta a vállalat hírnevét.
Miltont 2022-ben bíróság elé állították értékpapírcsalás vádjával, miután fény derült arra, hogy manipulálta a befektetők információit a Nikola működéséről és zéró emissziós technológiájáról.
A Nikola fő termékei a tisztán elektromos és üzemanyagcellás elektromos járművek, amelyek gyártását 2022-ben indították el. Azonban a vállalat a tavalyi harmadik negyedévig csupán 600 járművet tudott előállítani, ráadásul ezek közül számosat vissza kellett hívni különféle hibák miatt. Ez a helyzet komoly anyagi kihívások elé állította a céget.
Steve Girsky, aki 2023-ban vette át a vezérigazgatói pozíciót, megpróbálta előre vinni a vállalatot, de erőfeszítései ellenére a Nikola tőkéje folyamatosan fogyatkozott. A harmadik negyedévi konferenciahíváson a vállalat már figyelmeztette a befektetőket, hogy csak 2025 első negyedévéig tudja fenntartani az üzletmenetet. "Aktívan tárgyalunk sok potenciális különböző partnerrel" - nyilatkozta Girsky októberben, de úgy tűnik, ezek a tárgyalások nem hoztak eredményt.
A Nikola részvényei december eleje óta folyamatosan 2 dollár alatt mozognak, míg 2020 júniusában még közel 80 dolláros értéken álltak. Ma, a nyitás előtti kereskedés során mintegy 50%-os esést mutatott az árfolyam, és a részvények értéke már kevesebb mint fél dollárra csökkent.
A címlapkép forrása: Nikola.
A jelen dokumentum nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Részletes jogi információkat tartalmaz.