Izgalmas újítással rukkolt elő a Wizz Air: a legfrissebb technológiai rendszerük képes észlelni a vulkáni hamut is! A Spabook névre keresztelt fejlesztés nemcsak a repülés biztonságát növeli, hanem új dimenziókat nyit meg a légiközlekedés terén.

A Wizz Air újabb fontos lépést tett a fenntartható és hatékony légi közlekedés fejlesztése érdekében: a légitársaság mostantól korszerű, mesterséges intelligencián alapuló technológiai megoldásokat és valós idejű időjárás-előrejelző rendszereket implementál a teljes flottája számára – számolt be róla a Spabook.net.
Márciustól kezdve a Wizz Air pilótáit a StorkJet FlyGuide FPO (Flight Path Optimization) innovatív megoldása támogatja. Ez a rendszer gépi tanulási algoritmusok alkalmazásával elemzi a repülőgépek teljesítményét és a valós időben gyűjtött repülési adatokat, lehetővé téve a hatékonyabb és biztonságosabb repülési útvonalak kiválasztását.
Ez az mesterséges intelligencián alapuló rendszer a repülés minden fázisában, a felszállástól a leszállásig, ideális sebességet és magasságot ajánl, emellett személyre szabott útmutatásokat nyújt a pilótáknak táblagépük segítségével.
Ezeknek az adatoknak köszönhetően a pilóták olyan okos döntéseket hozhatnak, amelyek révén még eredményesebbé válhat a járatok üzemeltetése: például elkerülhetik a felesleges szén-dioxid-kibocsátást is. A Wizz Air több mint 10 000 tesztrepülés során 0,5-1%-os üzemanyag- és CO2-csökkentést tudott elérni járatonként.
Örömmel jelentjük be, hogy tovább bővítjük hosszú távú partnerségünket a Wizz Airrel, most pedig a pilótafülkében bevezetett újabb innovációkkal. A FlyGuide FPO folyamatosan, a repülés teljes időtartama alatt egyértelmű és repülőgépspecifikus ajánlásokat nyújt a sebesség és a magasság optimalizálására. Ez a rendszer segíti a pilótákat a hatékonyabb döntéshozatalban, így javítva az üzemanyag-hatékonyságot, csökkentve a CO₂-kibocsátást, valamint növelve az általános repülési teljesítményt. Mindezt úgy, hogy az eljárás nem válik bonyolultabbá.
„Kérlek, formáld át a mondandódat egyedi stílusban” – kérte Renata Niedziela, a StorkJet ügyvezető igazgatója.
Ezek az eszközök kiegészítik a hagyományos repülés előtti METAR tájékoztatókat azzal, hogy repülés közben dinamikus, útvonal-specifikus értesítéseket küldenek. A pilóták percről percre friss információkat kapnak a szélviszonyokról, a turbulenciáról és az útvonalon előforduló egyéb körülményekről, például a jegesedésről, a zivatarokról és a vulkáni hamuval kapcsolatos információkról.
Ezzel a funkcióval a pilóták négy dimenzióban (szélességi és hosszúsági koordináták, magasság és idő) láthatják az útvonalakat, és a fedélzeti számítógépükön javaslatokat kapnak arra, hogyan érhetik el a leghatékonyabban a célállomást.
Az AVTECH fedélzeti szolgáltatásai a brit meteorológiai hivatal legújabb, nagy felbontású légiközlekedési időjárás-előrejelzésein alapulnak. Az Aventus és a SIGMA rendszerek együttes alkalmazása lehetővé teszi, hogy a pilóták pontos és személyre szabott információkat kapjanak a szél- és hőmérsékleti viszonyokról. Emellett automatikus és megbízható figyelmeztetéseket nyújtanak a turbulenciát és egyéb időjárási kockázatokat illetően. Bízunk abban, hogy a Wizz Air-rel folytatott szoros együttműködésünk révén javulni fognak a repülések hatékonyságai és pontossága, így az utasok számára is kényelmesebb élményt tudunk biztosítani.
"David Rytter, az AVTECH vezérigazgatója, kijelentette: "
Ezeknek a fejlett technológiáknak az aktív alkalmazásával várhatóan csökkenni fog a járatok turbulenciába kerülésének esélye. A pilóták a valós idejű időjárási információk birtokában sokkal precízebben tudják majd megtervezni a süllyedés kezdetének időpontját és helyszínét. Ennek következtében nemcsak az üzemanyag-hatékonyság nő, hanem a repülések pontossága is jelentősen javul.
Az elsődleges vizsgálatok alapján az Aventus rendszer repülésenként 10-15 kg üzemanyag-megtakarítást kínál. Ez a valós idejű információs áramlás, amelyet a rendszer nyújt, korábban elérhetetlen volt a diszkont légitársaságok pilótái számára, akiknek indulás előtt csak előrejelzésekre vagy külső forrásból származó alkalmazásokra volt lehetőségük támaszkodniuk.
"A Wizz Air büszke arra, hogy elsőként vezette be ezeket a rendszereket, jóval megelőzve fő versenytársait. A StorkJet Flight Path Optimization segít pilótáinknak a döntéshozatalban. A megoldás könnyen használható, csökkenti a CO2-kibocsátást, és támogatja hosszú távú Net Zero 2050 célkitűzésünket. Bár ezek a funkciók a háttérben működnek, előnyeik a fedélzeten utazó utasok számára is érezhetőek. Ügyfeleinknek csendesebb, zökkenőmentesebb repülésben lehet részük, kevesebb turbulenciával találkozhatnak majd. Ez a fejlesztés tökéletesen illeszkedik a légitársaság Customer First Compass kezdeményezéséhez. Az időjárás-előrejelzés és a repüléstervezés legújabb fejlesztéseinek ötvözésével a Wizz Air 2700 pilótájának a legújabb generációs repülési eszközöket biztosítja, hogy több mint 75 millió utasunknak jobb repülési élményt nyújthassunk."
- emelte ki Diarmuid Ó Conghaile, a Wizz Air működési igazgatója.
A Wizz Air jövőbeli fejlődésének irányát a Customer First Compass négy alapvető pillérére - termék, ár, szolgáltatás és kommunikáció - építve határozzuk meg. E stratégia célja az ügyfelek iránti elköteleződés fokozása, amely magában foglalja a legújabb technológiákba való befektetést, a megbízhatóság növelését és a továbbfejlesztett ügyfélszolgálat biztosítását.
A légitársaság a következő három évben 14 milliárd eurót fektet be minden ügyfélkapcsolati pont fejlesztésébe, hogy minden utazást a pontosság, a megfizethetőség, az innováció és a magas szolgáltatási színvonal jellemezzen. A légitársaság elkötelezett amellett, hogy flottájában a legmodernebb eszközökkel zökkenőmentes, személyre szabott utazási élményt nyújtson.