Íme a BASF ambiciózus elképzelése: ennek a kezdeményezésnek jelentős kihatása lehet a globális piaci trendekre - Agro Napló.

A BASF mezőgazdasági üzletága ambiciózus terveket sző az ázsiai piacok meghódítására, valamint a globális vetőmagpiacon való növekedésre, mindezt a következő két évben, készülve a tőzsdére lépésre. Ugyanakkor a vállalat komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az amerikai vámok és más országok reakciói jelentős bizonytalanságot okoznak a stratégiájukban - tudósít a Reuters.
A német vegyipari óriás, a BASF, korábban bejelentette, hogy az Agricultural Solutions üzletága 2027-re készülhet fel a tőzsdei bevezetésre. E folyamat keretében a cég kisebbségi részesedést értékesíthet a növényvédőszereket és vetőmagokat gyártó divízióból. Livio Tedeschi, a divízió elnöke hangsúlyozta, hogy céljuk a vetőmagokból származó bevételi arány további növelése. Mint mondta, „a fenntarthatóságra és az innovációra összpontosítva szeretnénk erősíteni pozíciónkat a piacon, biztosítva ezzel a mezőgazdasági termelők számára a legjobb megoldásokat.”
jelenleg közel 22%-nál tartunk, és 25% felé szeretnénk elmozdulni.
A jövőbeli terveket innovatív termékek, például a hibrid búza támogatja, amelyen az iparág már hosszú évek óta dolgozik a hozamok maximalizálása érdekében. Ezen kívül új szójaváltozatok is fejlődnek, amelyek képesek ellenállni a talajban élő fonálférgek támadásainak. A divízió elnöke hangsúlyozta, hogy ez a kezdeményezés kiemelkedő stratégiai prioritást élvez, amelyet együttműködési megállapodások és kisebb felvásárlások is segíthetnek. Földrajzilag a figyelem középpontjában az ázsiai piac áll, különösen a növényvédő szerek és digitális szolgáltatások terén.
Piaci részesedés alapján mérve alulreprezentáltak vagyunk Ázsiában. Növelni szeretnénk piaci részesedésünket
„Tedd különlegessé a szövegedet!” – mondta Livio Tedeschi.
A BASF mezőgazdasági üzletága, amely a Syngenta, a Bayer és a Corteva mellett a szektor négy legnagyobb szereplője közé tartozik, 2024-ben lenyűgöző, 9,8 milliárd eurós (11,1 milliárd dolláros) globális árbevételt könyvelhetett el. Ebből az összegből 11,6%-ot Ázsiából realizáltak. Az észak-amerikai piacon a bevételek aránya 39,8% volt, míg Európa és Dél-Amerika részesedése 24,6% és 24% volt.
Az anyavállalat BASF a múlt héten jelezte, hogy nagy bizonytalansággal néz szembe az amerikai vámok és más országok erre adott reakciói miatt, de megerősítette eredményvárakozásait, egyértelműbb gazdasági mutatók hiányában. Livio Tedeschi hozzátette, hogy a BASF döntése a mezőgazdasági üzletág leválasztásáról nagyobb önállóságot biztosít a divíziónak, és lehetővé teszi, hogy a kutatás-fejlesztési kiadásokat az értékesítés 9-10%-án tartsák.