Gulyás Gergely legújabb közvéleménykutatásról szóló megnyilatkozásaiban a társadalmi diskurzusok és a véleményformálás izgalmas aspektusait emelte ki. A "hitvita" és a "befolyásolás" fogalmai köré épült elemzése rávilágít arra, hogy hogyan alakulnak a köz

A Kormányinfón feltett kérdésünkre, amely a közvélemény-kutatásokkal kapcsolatos belső mérésekre vonatkozott, Gulyás Gergely kifejtette, hogy "számos kutatás jelentős Fidesz-vezetést jelez".
A miniszter emlékeztetett, hogy 2021 tavaszán "nagyjából ugyanezek a közvélemény-kutatók elkezdték azt mérni és mondogatni", hogy az ellenzéki pártok összefogásának együttes támogatottsága több, mint a Fideszé. Ám ez téves volt, a 2022-es választáson a kormánypárt végül 20 százalékkal nyert - idézte fel.
"A jelenlegi állapot sem ilyen, legalábbis a legjobb ismereteink szerint nem ez a helyzet" – fogalmazott a jelentős Tisza előnyös felméréseivel kapcsolatban.
Gulyás Gergely véleménye szerint "létezik egy esélyességi menedzsment", amely egy szoros hitvitát eredményez. A baloldali közvélemény-kutatók célja, hogy a Tisza Pártot esélyes politikai szereplőként tüntessék fel. A helyzet egyre inkább arról szól, hogy nem csupán mérésekről van szó, hanem sokkal inkább a közvélemény alakításáról – tette hozzá.
Az ATV kérdésére válaszolva végül azt hangsúlyozta, hogy még több mint egy év van hátra a választásokig, ami "nagyon sok idő", és mint mondta, "a kormánynak se javasolná, hogy ne a kormányzással legyen elsősorban elfoglalva". A kampánynak is meglesz az ideje - mondta a kancellária-miniszter.
A korábbi közvéleménykutatásokról itt és itt olvashat.