Meglepetésként érkezhet egy drámai áremelkedés a légitársaságok tarifáiban, és mindez egy váratlan tényezőnek köszönhető.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) prognózisa alapján 2025-re a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) előállítása jelentős növekedésen megy keresztül, megkétszerezve korábbi szintjét. Ennek ellenére ez a mennyiség csupán a légitársaságok összes üzemanyag-fogyasztásának 0,7%-át fogja képviselni.
Az IATA vasárnapi bejelentése alapján a fenntartható repülőgép-üzemanyag előállítása 2025-re várhatóan eléri a lenyűgöző 2 millió tonnát.
Willie Walsh, a szervezet vezetője kiemelte, hogy noha a növekedés kedvező jeleket mutat, a globálisan viszonylag alacsony, 4,4 milliárd dolláros összeg jelentős hatással lesz a légiközlekedés üzemanyagköltségeire.
A termelési folyamatok felpörgetésére és a költségek csökkentésének hatékonyságának növelésére sürgősen szükség van a sebesség növelésére.
A közleményben Walsh szavait emelik ki.
A légiközlekedési szektor 2021-ben egy fontos megállapodást kötött, amely a 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátási cél elérésére irányul. E cél megvalósítása érdekében a hangsúly a hulladékolajból és biomasszából előállított fenntartható repülőgép üzemanyagra, azaz SAF-ra való fokozatos áttérésre helyeződik.
A légitársaságok és az energiavállalatok között feszültség alakult ki a szűkös SAF-készletek miatt. Emellett a légitársaságok az Airbust és a Boeinget is bírálják az üzemanyag-hatékonyabb repülőgépek szállításának késései miatt.
Forrás: Reuters hírei alapján.