Bár a kiszállás megtörtént, a Renault-motorok öröksége továbbra is élni fog az F1 világában.


Azzal együtt, hogy a Renault az év végével megszűnteti Forma-1-es motorprogramját, egy közel fél évszázados partnerségnek is véget vet. A Mecachrome azonban a sportba újan beszálló Audi képében friss együttműködésre lelt.

Bár a Renault F1-es történetének jelentős része a háttérben zajlott, mint csendes partner, a gyártó több mint négy évtizede egy másik francia céggel, a Mecachrome-mal együttműködve fejlesztette a Forma-1-es versenyautók motorjait. Ez a kollaboráció a WEC-program keretein belül is megnyilvánult, és egy időszakban úgy tűnt, hogy az F1-es aktivitásuk leállítása ellenére (mivel az Alpine a következő évtől kezdve már a Mercedestől szerzi be motorjait) az endurance-versenyzés terén továbbra is folytatják közös munkájukat.

A Renault legújabb döntése szerint a teljes WEC-motor fejlesztését saját, Viryben található gyárába vonja vissza. Ezzel a lépéssel a korábban a Mecachrome-ra bízott feladatokat is saját kezébe veszi. Ez a lépés azt eredményezi, hogy a Mecachrome, mint régi partner, gyakorlatilag kiszorul a Forma-1 és a WEC világából, ami súlyos következményekkel járna az Aubigny-sur-Nère-i gyár számára és annak munkavállalói számára, hiszen a Renault döntése számukra rendkívül kedvezőtlen.

A Mecachrome egy 1937-ben alapított, gépészetre specializálódott vállalat, amely napjainkban 22 telephelyével és körülbelül 5000 munkavállalójával büszkélkedhet. Habár az autósportból származó tevékenységeik csupán a bevételeik 18%-át képviselik, a cég jelentős jelenléttel bír más iparágakban is, mint például a repülőgépipar, az űripar és a védelmi szektor.

Ami az autósport világát illeti, a Forma-2 és Forma-3 versenyautóit jelenleg is Mecachrome által gyártott motorok hajtják. Az F1 történetében a Renault-motorokat használó csapatok 12 konstruktőri bajnoki címet zsebeltek be, ám a Mecachrome neve ritkán bukkant fel a közbeszédben. Kivételt csak 1998 jelentett, amikor a Renault visszavonta gyári támogatását az F1-ből; ekkor a Williams motorjait már Mecachrome néven futtatták, miután a motorok karbantartását a Mecachrome vette át.

A cég sok évtizedes autósportos tudása azonban nem fog eltűnni az F1-ből, hanem a jövőre beszálló új motorgyártó, az Audi szívében dobog majd tovább, miután a Mecachrome-nak sikerült megállapodásra jutnia a németekkel.

Christian Cornille, a Mecachrome vezérigazgatója a The Race-nek adott interjújában így nyilatkozott: „Korábban, az Alpine-nal fennálló exkluzív megállapodásunk miatt nem volt lehetőségünk más csapatokkal együttműködni. Most azonban, hogy ez a megállapodás véget ért, megkezdtük a kapcsolatfelvételt minden Forma-1-es csapattal. Különösen örömteli, hogy az Audit sikerült meggyőznünk, így a jövőben számos alkatrész gyártásában támogathatjuk őket.”

"Az Alpine-nál az alkatrészek gyártása mellett a motorok összeszerelésével is foglalkoztunk. Az Audinál alkatrészeket gyártunk, a motorok összeszerelése viszont nem lesz a feladatunk, ugyanakkor ezzel minimálisra csökkenthetjük váltás társadalmi hatását Aubignyben."

Az Audi a neuburgi központjában végzi majd az összeszerelést, ahol már előre felkészültek a feladatra, hiszen 22 tesztpadot alakítottak ki. Cornille emellett megjegyezte, hogy ezúttal nem áll fenn exkluzív szerződés, mivel cége egy másik Forma-1-es csapattal is tárgyal egy eltérő típusú együttműködés lehetőségéről.

Related posts