Ferrari: Biztosan kiemelkedő teljesítményt nyújtottunk a csapat koordinációjában | M4 Sport

A Miami verseny során a Ferrari háza táján feszültség és káosz alakult ki a többszöri helycserék miatt, de Frédéric Vasseur csapatfőnök véleménye szerint a csapat sikeresen kezelte a kihívásokat.
A Ferrari 7. és 8. helyezése a vasárnapi Miami Nagydíjon önmagában is kiábrándító, de a vörösöket ezúttal nem csupán az autó teljesítménye hátráltatta. A csapatmunkában is súlyos problémák merültek fel. A verseny közepén Lewis Hamilton a saját taktikájára és a jobb tapadású gumijára hivatkozva helycserét kért, ám a várt gyors válasz helyett csak egy hosszú, céltalan vitába bonyolódtak a boxfal és a pilóták. Az egyértelmű utasítások is késlekedtek, ami tovább növelte a feszültséget a két autóban ülő, türelmetlen és elégedetlen versenyző között. A kritikus pillanatokban a csapat reakciói nemcsak a versenyt, de a versenyzők idegeit is próbára tették.
Hamiltonnak a 38. körig kellett türelmesen várakoznia, hogy Leclerc-et félrehúzzák előle. A helycsere viszont új helyzetet teremtett, de az alapvető dinamikán nem változtatott: ezután a brit kezdte akadályozni a monacói versenyzőt, aki egyre inkább kezdett panaszkodni a szituáció miatt. Végül ez a feszültség egy újabb helycserét eredményezett.
A Ferrari tétovának tűnt. A futam után mindkét versenyzőjük elégedetlenül nyilatkozott a történtekről. Egyikük sem a másikra vagy a csapatra haragudott, csak kellemetlennek tartotta a fejetlenséget. Hamilton a gyors döntéshozást hiányolta/kérte számon, Leclerc pedig inkább nem is mert nyilatkozni, csak jelezte, hogy lesz miben fejlődniük, mert ami történt, az nehezen magyarázható.
Frédéric Vasseurt ezzel ellentétben nem érezte annyira nyugtalanítónak a helyzetet. A csapatfőnök hangsúlyozta, hogy egyfajta patthelyzet alakult ki, amikor Hamilton csapatutasításokat kezdett el kérni tőlük. Véleménye szerint a késlekedésnek megvolt a maga megalapozott indoka.
„Tedd különlegessé a szöveged!” – javasolta a francia.
"Talán azt is mondhatnánk, hogy jobban jártunk volna, ha közvetlenül lépünk, de nem volt tudomásunk arról, hogy a DRS-hatás játszott-e szerepet vagy sem. Nehéz döntést kellett hoznunk, hiszen sosem egyszerű Charles-tól vagy Lewistól cserét kérni. Mégis megpróbáltuk, és ők teljesítették a kérésünket. Ilyen helyzetet más csapatoknál nem láttunk."
Amikor Hamilton végre megelőzte Leclerc-t, úgy tűnt, hogy a DRS hatása nélkül nem tudta volna megverni a monacói versenyzőt. Nem sikerült jelentős távolságot kialakítania a csapattársával szemben. Hamilton szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy túl sokáig gondolkodtak a manőveren, így a gumijai túlhevültek, mire Leclerc mögé érkezett.
A Ferrari később felkérte Hamiltont, hogy hagyja el a pályát. Érdekes módon Leclerc a csere nélkül is jól szerepelt volna, mivel úgy érezte, hogy ezzel ismét csak értékes időt veszítenek. Vasseur elmondta, hogy a sorrend megfordításának döntését a csapat belső szabályzata indokolta, amelyet ilyen szituációk kezelésére dolgoztak ki, és amelyhez szeretnék tartani magukat.
"Teljes mértékben átérzem a versenyzők frusztrációját, ugyanakkor csapatként úgy vélem, hogy kiváló munkát végeztünk" - fejtette ki Vasseur.
Kiemelte, a bejátszott rádiózások nem feltétlenül tükrözték vissza a valóságot, hiszen fáziskéséssel kerültek adásba. "A rádiózásoknál mindenekelőtt figyelembe kell venni, hogy az FOM késéssel dolgozik. Ez annyit jelent, hogy néha kérsz tőlük valamit, és csak fél körrel vagy másfél körrel később kerül adásba. Ettől még kézben tartottuk. Emellett rengeteg információ van, amiről beszélni kell az autó, a beállítások kapcsán, és nem mindig könnyű arra kérni őket, hogy a tizenegyes vagy tizennyolcas kanyarban hajtsák végre. Őszintén szólva tettük, amit tennünk kellett. Mindig lehet vitatkozni azon, hogy lehetett volna jobban is csinálni fél körrel korábban vagy egy körrel később" - állapította meg Vasseur.