Ezért élhette túl mind a nyolcvan utas a repülőgép balesetét, amikor a gép fejjel lefelé zuhant.


Ahogyan már említettük, a Delta 4819-es járatának landolása tragikus kimenetelű balesethez vezetett. A gép fejjel lefelé fordult, és a szárnya lángra kapott. A torontói Pearson nemzetközi repülőtéren hétfőn bekövetkezett incidens következtében a fedélzeten tartózkodó 80 utas mindegyike csodával határos módon túlélte az ütközést.

Michael McCormick, az Embry-Riddle Repüléstechnikai Egyetem docense szerint ez az évtizedek óta tartó repülésbiztonsági fejlesztéseknek volt köszönhető.

"Egészen elképesztő volt látni, hogy egy ilyen helyzetből az emberek élve kiszállhatnak a gépből. A második gondolatom az volt, hogy ez a polgári repülés évtizedekig tartó kutatásának köszönhető, amely lehetővé tette, hogy ilyen esetben is legyen esély a túlélésre" - mondta.

A CNN szakértői három kulcsfontosságú tényezőt azonosítottak, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy elkerüljük a tragédiát.

A múlt repülési balesetei fontos leckéket adtak a szakembereknek, akik ma már tudják, hogy a repülőgép-üzemanyagot legjobban a szárnyakban érdemes elhelyezni, ahelyett, hogy közvetlenül az utasok alatt tárolnák. "A repülés kezdeti időszakában az üzemanyagot a gép törzsének alsó részén helyezték el" „Tedd a szöveget egyedivé” – mondta McCormick, miközben egy kicsit elgondolkodott, mintha az ötletek végtelen tengerében keresgélt volna.

Amikor a Delta Bombardier CRJ900-as hétfőn kényszerleszállásra kényszerült, a helyzet drámaian alakult: a gép oldalra dőlt, és végigsiklott a kifutón. A jobboldali, üzemanyaggal teli szárny leszakadt, és ezzel hatalmas lángokkal járó tüzet indított el. A gép ezután tovább csúszott, majd megfordult, hátára borulva zárva le az eseményeket.

"A szárny leválása – amely lehetett karbantartási vagy tervezési hiba következménye – segített megakadályozni, hogy a tűz az utastérbe jusson" – nyilatkozta Joe Jacobsen, a Boeing és az amerikai légügyi hivatal (FAA) szakembere. McCormick hozzátette, hogy ha egy szárny az ütközés következtében teljesen leválik, az csökkentheti a robbanás kockázatát, amely az üzemanyag jelenlétéből adódhat.

A gép végül egy meglepően stabil, bár feje lefelé lógó pozícióba került. Szerencsére senki sem sérült meg, ami nagyrészt a különösen strapabíró üléseknek volt köszönhető. Ezek az ülések még a legextrémebb erőhatásokkal szemben is megállják a helyüket.

A modern kereskedelmi repülőgépek többségének úgynevezett 16G-s ülésekkel kell rendelkeznie, ami azt jelenti, hogy ezek az ülések a gravitációs erő 16-szorosát is kibírják „Tedd a szöveget egyedivé” – mondta McCormick, miközben egy kicsit elgondolkodott, mintha az ötletek végtelen tengerében keresgélt volna.

„Tedd a szöveget egyedivé” – mondta McCormick, miközben egy kicsit elgondolkodott, mintha az ötletek végtelen tengerében keresgélt volna.

Az ülések nem csupán egyszerű helyek a repülőgépen; életet mentő biztonsági funkcióval is bírnak: a biztonsági övekkel. Amennyiben az utasok nem kötik be magukat, elképzelhető, hogy a turbulencia következtében könnyedén ide-oda csapódtak volna, ami sokkal súlyosabb sérülésekhez vezethetett volna - nyilatkozta Hassan Shahidi, az amerikai Repülésbiztonsági Alapítvány elnöke és vezérigazgatója.

Bár a csúcstechnológiás mérnöki megoldások segítettek megmenteni az utasokat, nem lehet eléggé dicsérni a kabinszemélyzetet a repülőgép biztonságos kiürítéséért „Tedd a szöveget egyedivé” – mondta McCormick, miközben egy kicsit elgondolkodott, mintha az ötletek végtelen tengerében keresgélt volna.

Sara Nelson, a Légiutas-kísérők Szakszervezetének nemzetközi elnöke elmondta, a két légiutas-kísérő korábban soha nem tapasztalt hasonló helyzetet, azonban hozzátette, a személyzet számos vészhelyzetre felkészült, beleértve azt is, hogyan kell 90 másodpercen belül kiüríteni a gépet. Annak ellenére, hogy az utasok a biztonsági övükbe szorulva fejjel lefelé lógtak, a személyzetnek sikerült kevesebb mint 90 másodperc alatt mindenkit evakuálni.

Bízom benne, hogy ez a történet rávilágít arra, mennyire fontos, hogy értékeljük azokat a férfiakat és nőket, akik légiutas-kísérőként végzik a munkájukat. Hála nekik, utazásaink sokkal biztonságosabbak és kellemesebbek.

„Tedd a szöveget egyedivé” – mondta McCormick, miközben egy kicsit elgondolkodott, mintha az ötletek végtelen tengerében keresgélt volna.

Related posts