A BMW nem hagyja, hogy Donald Trump vámpolitikája megakadályozza ambiciózus terveit.


A BMW továbbra is kitart éves pénzügyi céljai mellett, még akkor is, ha a második negyedévben csökkent a cég nyeresége. A csütörtökön közzétett tájékoztatás szerint a vállalat, a külső környezeti kihívások dacára, idén az előző évhez hasonló, körülbelül 11 milliárd eurós adózás előtti profitra számít.

A második negyedév során a társaság értékesítési teljesítményét számos tényező befolyásolta, többek között a kereskedelmi konfliktusok és a vámintézkedések hatásai, valamint a gyenge kínai piaci kereslet.

Ahogyan azt már sokan tudják, az új amerikai importvám-tarifa 15 százalékra emelkedett a gépjárművek esetében is. Ez a mérték természetesen jelentősen meghaladja a korábbi 2,5 százalékos szintet, de még mindig kedvezőbb az áprilisban bevezetett 25 százalékos büntetővámhoz képest, amely összesen 27,5 százalékos terhet rótt a behozatalra. A 15 százalékos vám mértéke azonban továbbra is aggasztó lehet az európai autógyártók számára, mivel a piaci részesedésük csökkenését vonhatja maga után.

A BMW legjelentősebb külföldi gyártóüzeme az Egyesült Államok területén található, és a vállalat Németország legnagyobb autóexportőreként van jelen a piacon. Az amerikai gyártási kapacitásuk hozzájárulhat a vámok kedvezőtlen következményeinek mérsékléséhez, azonban a problémák teljes mértékű kiküszöbölése nem lehetséges. Az autóipari szegmensek profitmarzsát várhatóan 1,25 százalékponttal csökkentheti ez a helyzet.

A második negyedév során a BMW csoport adózás előtti nyeresége 32 százalékkal csökkent, így elérte a 2,6 milliárd eurót.

Erre a magyarázat egyrészt az árfolyamhatás (a dollár gyengülése), másrészt a kínai értékesítés visszaesése. Az év első hat hónapjában több mint 15 százalékkal volt kevesebb a kínai eladásokból származó bevétel, mint egy évvel korábban.

A második negyedévben az üzemi profitmarzs 5,4 százalékra emelkedett, amely a várakozások között, az idei 5-7 százalékos tartományon belül helyezkedik el. A kedvezőbb marzs eredményeként a 2,66 milliárd forintos EBIT váratlanul kedvező eredménynek számít, túlszárnyalva a 2,54 milliárdos előrejelzést.

A cég negyedéves bevétele csoportszinten 8,2%-os csökkenést mutatott, ami 33,9 milliárd euróra rúg. A három hónap alatt a járműértékesítések száma túllépte a 620 ezret. Érdekesség, hogy az autógyártó részvényei idén 8%-kal növekedtek.

Related posts