Igazán lenyűgöző, hogy a bahreini versenyző végül célba ért a dobogón!


Bár a második helyen zárt, George Russell számára igencsak rögös volt az út a dobogóra. Toto Wolff véleménye szerint már a célba érés is egyfajta győzelmet jelentett.

A 2025-ös versenyszezon "sötét lova" a Mercedes pilótája, George Russell, aki eddig négy futamból három alkalommal is a dobogóra állhatott, legutóbb Bahreinben. Az angol versenyző a vasárnapi megmérettetés során a második helyezéssel újabb 18 pontot szerzett, így csupán 14 pont választja el az éllovas Lando Norristól. Érdemes megemlíteni, hogy Russell nemcsak Bahreinben, hanem a verseny előtt is eredményesen zárta a futamokat, bár nem volt könnyű dolga a pályán.

Russell a verseny alatt "kiesett" a hivatalos időmérő rendszerből, és akadt egy olyan pillanat, amikor a mezőny végén szerepelt. A jel hiányosságai miatt ráadásul nem tudta megfelelően kihasználni a DRS-t, sőt, még vizsgálat alá is vonták, mivel a megfelelő pont előtt aktiválta a hátsó szárnyat.

"Ott az autóban a jeladó, és amikor az autó áthalad a vonalon, az FOM felismeri, melyik autóról van szó, itt viszont valamiért ez nem működött. Egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a kábelezéssel volt probléma, vagy az FOM rendszerével" - magyarázta a csapatfőnök Toto Wolff, aki elárulta, hogy a fékrendszerrel is problémák voltak Russellnél.

Rengeteg izgalmas esemény zajlott, és úgy vélem, hogy ő volt a verseny igazi nyertese. Az elektronikus fékrendszer néha megtréfálta, így sosem lehetett biztos benne, hogy az lassít vagy éppen a hidraulikus rendszer lép működésbe. Pedig a féktávolságok között óriási különbség van, de ő mégis ügyesen megoldotta a helyzetet.

A verseny végéhez közeledve a mérnök figyelmeztette Russellt, hogy a kormány kijelzője bármikor meghibásodhat, így érdemes lenne felkészülnie a váratlan helyzetekre. Ez a kis részlet igazán különlegessé tette a verseny izgalmait.

"Az autóval rengeteg problémába ütköztem. A kijelzőn hirtelen eltűntek az információk, ami igazán zűrös helyzetet teremtett. A fékpedál vészmódba kapcsolt, így kénytelen voltam mindent újraindítani. Volt, hogy a fékek remekül működtek, de egy másodperc múlva már megint nem. Óriási megkönnyebbülés volt, amikor végre átértem a kockás zászlóhoz" - mesélte a verseny után.

"A DRS-sel kapcsolatos eseményekről nem igazán tudok nyilatkozni - lehet, hogy a többi hiba is hozzájárult ehhez. Amint észleltem, hogy aktiválódott, azonnal lassítottam, ezzel is csökkentve a tempómat. Azonban a helyzet nem ismétlődött meg. Nem is a DRS gombját használtam, hanem egy másik kapcsolót, és mégis kinyílt. De végül semmire sem vittem vele, csupán egy másodpercig volt nyitva" - tette hozzá.

A versenyfelügyelők el is fogadták Russell érvelését, ezért a DRS-nyitásért nem kapott büntetést.

Related posts