Bankkártyás tranzakció során előfordult, hogy az összeg kétszer került levonásra. Az érintett ügyfelek számára a pénz már visszautalásra került.

Az ügyfelek számláinak terhelése kétszeresére nőtt a bankkártyás tranzakciók során.
A Magyar Bankszövetség pénteki tájékoztatása szerint augusztus 6-án, szerdán egy külső kártyaelfogadó rendszer működési problémákba ütközött. Ennek következtében néhány ügyfél számláját előző bankkártyás tranzakcióik alapján ismételten megterhelték. A Bankszövetség részletesen ismertette az eseményeket a közleményében.
A bankok azonnal reagáltak, amint felfigyeltek a problémára: megkezdték a tranzakciók alapos átvizsgálását és értesítették az ügyfeleket. A téves terhelések javítása már lezajlott, így a duplán levont összegek visszautaltak a számlákra.
Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. közölte, hogy a problémát egy szállítójuknál bekövetkezett technikai hiba váltotta ki. Ez a probléma több partnerbank ügyfelét érintette. Az ügyfeleknek nem volt teendőjük, mert a jóváírást a kártyakibocsátó bank automatikusan elvégezte.
Bár a duplikált tranzakciók aránya a teljes forgalomhoz képest nem számottevő. A Bankszövetség hangsúlyozta, folyamatosan egyeztetnek az érintett szereplőkkel és a Magyar Nemzeti Bankkal annak érdekében, hogy a jövőben hasonló hibák ne forduljanak elő.
A fizetési szolgáltató minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól őszinte elnézést kért a felmerült kellemetlenségek miatt. A bankszektor ezzel párhuzamosan kifejezte háláját az érintettek türelméért és megértéséért a helyzet kapcsán.