Az eMAG 3 milliárdos ígérete jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) figyelmének középpontjában áll.


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálatot indított az eMAG webáruház üzemeltetőivel szemben. Az e-kereskedelmi vállalat 2021-ben lezárult versenyfelügyeleti eljárása során egy jelentős, mintegy 4 milliárd forintos intézkedéscsomagot vállalt, amelynek középpontjában egy 3 milliárd forintos program áll, mely a hazai vállalkozások támogatását célozta. A GVH most az e program hatékonyságának értékelésére fókuszál a folyamat során.

A Gazdasági Versenyhivatal 2021 tavaszán zárta le az eMAG webáruház romániai üzemeltetőivel, a Dante International S.A.-val és az Extreme Digital-eMAG Kft.-vel szemben indított versenyfelügyeleti eljárást. A nemzeti versenyhatóság alaposan megvizsgálta az eMAG által 2014 júliusától kezdődően lebonyolított több száz kampányt, különös figyelmet fordítva az akciótartási gyakorlatára. A vizsgálat során kiderült, hogy a vállalkozáscsoport nem alakított ki olyan belső irányelveket, amelyek garantálták volna, hogy a "kedvezményes" árként feltüntetett összeg a termék valódi, jellemző piaci ára legyen.

Az eMAG az eljárás során egy átfogó intézkedéscsomag végrehajtását vállalta, amelynek keretében többek között az alábbi lépések megtételét tervezik:

Related posts