A semlegesség elvének mentén a McLaren esetében akár még Norris is "büntetésre" számíthatott volna? | M4 Sport


Lando Norris esetében elképzelhető lett volna, hogy a büntetett Oscar Piastri mögött kell várakoznia, ha az ausztrál versenyhelyzete kedvezőbb fordulatot vett volna. Andrea Stella részletesen kifejtette, miért nem döntöttek a csapatutasítás kiadásáról.

A tíz másodperces időbüntetés következtében Oscar Piastri elvesztette az élen álló pozícióját Lando Norrisszal szemben a Brit Nagydíj második felében. Az addig domináló versenyző a legutolsó kerékcsere során került nehéz helyzetbe, mivel neki le kellett küzdenie a biztonsági autós fázis végén végrehajtott drasztikus fékezésért kiszabott büntetést.

Piastri később megmutatta a marketinges oldalát, amikor a csapatrádión kifejtette, hogy nem tartja indokoltnak a büntetését. Azt is hozzátette, hogy ha a csapat is így véli, akkor a pozíciók visszacserélése egy igazságos megoldás lenne, mielőtt a pályán megküzdene Norrisszal. A McLaren azonban határozottan elutasította ezt az ötletet.

Andrea Stella, a csapatfőnök, a futam után különösen hangsúlyozta, mennyire örömteli számára, hogy Piastri elkezdett aktívan ötletelni. "Folyamatosan hangsúlyozzuk versenyzőinknek, hogy ne habozzanak megosztani gondolataikat a vezetés során. Ha van bármilyen észrevételed vagy javaslatod, bátran tudasd velünk! Mi mérlegeljük az ötleteket, közösen megvitatjuk, majd meghozzuk a döntést, és visszajelzünk. Oscar pontosan azt tette, amit kérünk tőlük: kommunikált, megosztotta velünk a véleményét, és mi ezt alaposan kiértékeltük" - nyilatkozta Stella.

A véleményük már széles körben ismert. Az olasz szakértő hangsúlyozta, hogy Piastrinak már önállóan is volt esélye a győzelemre. Ha a kerékcseréje előtt érkezett volna egy biztonsági autó, valószínűleg az élen maradhatott volna.

„Egy kis magyarázatra lesz szükséged” – mondta Stella, miközben szemei csillogtak az izgalomtól.

A McLaren tehát nyitva hagyta ezt a lehetőséget, és a Fotunára bízta magát, illetve Piastrit. Az ausztrál biztonsági autó esetén csak akkor tarthatta volna meg a vezetést, ha a két autó egyszerre áll ki. A McLaren a jelek szerint készen állt volna Piastri mellett Norrist is időbüntetéssel sújtani: mivel közvetlenül egymás mögött haladtak, Piastri 10 másodpercének nagy részét Norrisnak is ki kellett volna várnia, mielőtt sorra került volna a kerékcserénél...

Hogy mit gondolt volna erről a brit, az valóban izgalmas kérdés. De végül is, erre a szituációra nem került sor. "Amikor elérkezett az idő, hogy átálljunk a száraz gumikra, már letöltöttük a büntetést, és úgy véltük, hogy visszatérünk a természetes versenyfolyamatra. Úgy érzem, ez mindkét fél számára tisztességes döntés volt, és biztos vagyok benne, hogy Oscar is megérti és egyetértene ezzel a megközelítéssel" - nyilatkozta Stella.

Related posts