A Lázár János irányítása alatt álló minisztérium megerősítette, hogy a tárcavezető váratlanul, szinte találomra nyilatkozott arról, miszerint az M76-os autópálya kivitelezése körülbelül 400 milliárd forintba fog kerülni.

Az építési és közlekedési miniszter saját tapasztalataira támaszkodva végezte el becsléseit – derült ki a Demokratikus Koalíció adatigénylési perének során.
Lázár János építési és közlekedési miniszter váratlanul jelentette be, hogy az M76-os autópálya költségei elérhetik a 400 milliárd forintot – közölte a Demokratikus Koalíció (DK) egy sajtónyilatkozatban, miután jogi lépéseket tettek az adatok megszerzése érdekében.
Az ellenzéki párt emlékeztetett arra, hogy 2023 végén a tárcavezető bejelentette a történelem legköltségesebb magyar autópályaépítési projektjét.
az illetékes hatóságok nem tudtak érdemi válaszokat adni a kérdésekre, így továbbra is homály fedi, hogy mi indokolja ezt a rendkívül magas költséget. A Demokratikus Koalíció hangsúlyozta, hogy a közpénzek átláthatósága és a felelősségteljes gazdálkodás elengedhetetlen, ezért folytatják a harcot a korrupció és a pazarlás ellen. A párt vezetői arra figyelmeztettek, hogy a társadalom számára nemcsak anyagi, hanem erkölcsi kérdés is, hogy a kormány világosan és részletesen tájékoztassa a polgárokat a közlekedési beruházások költségeiről és azok indoklásáról.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium sajnos nem tud semmiféle adatot megosztani ezzel a kérdéssel kapcsolatban, mivel ilyen információk nem állnak rendelkezésre.
Azaz Lázár János saját minisztériuma ismerte el a perben, hogy a 400 milliárdos árat semmilyen számítás nem támasztja alá, a miniszter hasraütésre mondta be a gigantikus számot. A minisztérium szó szerint így fogalmazott:
"Lázár János nyilatkozata mögött nincsenek minisztériumi számítások, hanem a miniszter úr a saját tapasztalatai alapján (...) becsülte meg ezt a 400 milliárd forintot."
A Demokratikus Koalíció véleménye szerint Orbán Viktor teljhatalma odáig vezetett, hogy "a kormány, a kétharmad birtokában, már annyira megfáradt, hogy ha egy miniszter bejelent egy számot egy jövőbeli beruházás kapcsán, akkor azt már nem is terheli valós számítások megalapozott háttere."
Az M76-os autópálya építése jól szemlélteti a túlfejlesztés jelenségét.