Tizenharmadik éve őrzi a világ legértékesebb márkája címet az Apple, amely folyamatosan új magasságokba emeli az innovációt és a technológiai fejlődést.


Immár a tizenharmadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó cég 100-as Best Global Brands vállalati rangsorában. A márkaértéke viszont csökkent: 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb, mint tavaly.

A második helyen a Microsoft áll, márkaértéke 10,2 százalékkal, 388,5 milliárd dollárra nőtt. A harmadik helyezett Amazon márkaértéke 7,3 százalékkal, 319,9 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyen sem volt változás tavalyhoz képest, a Google értéke 8,9 százalékkal, 317,1 milliárd dollárra emelkedett. Idén is ötödik a listán a Samsung, a 90,5 milliárd dolláros érték 10 százalékos márkaérték-csökkenést jelent.

A rangsor hatodik pozícióját a Toyota foglalja el, amelynek értéke 74,2 milliárd dollár, ami 2%-os növekedést jelent. A hetedik helyen a Coca-Cola áll 60,1 milliárd dollárral, azonban itt egy 1,9%-os csökkenés figyelhető meg. Az Instagram a tavalyi 15. helyezéséről ugrált előre a nyolcadik pozícióba, értéke 57,3 milliárd dollár, ami lenyűgöző 27%-os növekedést tükröz. A McDonald's megőrizte a kilencedik helyét 53 milliárd dollárral, csupán 0,1%-os emelkedéssel. A Mercedes-Benz, amely tavaly a 8. helyen végzett, most a tizedik pozícióba került vissza, értéke 50,1 milliárd dollár, ami 15%-os csökkenést jelent.

Az új belépők között szerepel a Booking.com (32.), az Uniqlo (47.), a Monster (70.), a John Deere (88.), a BYD (90.) és a Shopify (99.). Az Nvidia csipgyártó a Best Global Brands történetének legnagyobb márkaérték-növekedését érte el, 115,9 százalékkal, 43,2 milliárd dollárra emelkedett, amivel a 15. helyre került. Az idei százas listát a tavaly még a 88. helyen álló DHL zárja, amelynek a márkaértéke 5,7 százalékkal, 6,9 milliárd dollárra mérséklődött.

A legfrissebb adatok szerint a növekedés 4,4%-os volt az előző évhez képest. Amikor 2001-ben először nyilvánosságra hozták a rangsort, a legértékesebb 100 márka összesített értéke 988 milliárd dollárra rúgott.

Related posts